Robot Jana Wang Melombong Forex Profit 5%-10%-30% sebulan

Kepuasan apabila hasil usaha selama ini mencipta robot atau Expert Advisor untuk trade dalam forex akhirnya membuatkan hasil. Walaupun tidak mengguntungkan sangat tetapi, ia konsisten dalam memberikan keuntungan.

Robot-robot forex trading yang saya hasilkan ini mampu memberikan profit sebanyak 5-30% sebulan secara konsisten (bergantung kepada volatility forex market) , dan itu sudah cukup untuk orang yang berpendapatan tetap seperti saya.

Terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam memberikan ilmu dan tunjuk ajar dalam trading forex dan pembuatan robot ini.

Bagi membalas jasa sifu-sifu dan rakan-rakan saya, di sini saya memberikan signal berdasarkan 100% auto trading menggunakan robot-robot forex saya secara percuma.

Diharap selepas ini, tuan puan akan memperolehi keuntungan secara konsisten tanpa perlu risau dengan emosi dan pending atau floating position.

Cuma risiko tu, tuan puan tanggung sendiri lah.

Modal dicadangkan ialah

  • 700-1000usd untuk akaun standard
  • min 100usd untuk akaun micro.

Kalau tuan puan dah untung lalu nak menyumbang kembali kepada saya, tuan puan boleh subcribe signal real akaun saya yang berbayar iaitu 30usd.

Tuan puan hanya perlu tahu camner nak copy trade akaun-akaun dibawah…

Maaf tu tuan puan kena la usaha sendiri. Kalau tak tahu boleh tengok kat sini –>

TRADE BOT 2016 FXOPEN —–> https://www.mql5.com/en/signals/332165 

HAZLY ROBOT 2016 —> https://www.mql5.com/en/signals/182447 

BOT TRADING EA —> https://www.mql5.com/en/signals/295870 

EA DECEMBER 2016 —> https://www.mql5.com/en/signals/245835 

RISK TAKER EA INSTAFOREX – https://www.mql5.com/en/signals/297260  

BBMA V1 INSTAFOREX —> https://www.mql5.com/en/signals/286906  

BBMA V1 XM —> https://www.mql5.com/en/signals/293646 

RISK TAKER EA combined with EA BBMA V1 – https://www.mql5.com/en/signals/302170 –signal berbayar 30usd.

 

Sekian

Terima Kasih

 

 

Advertisements
By Testingunderground Posted in New

Tetamu Yang Tidak Diundang

Seorang isteri tinggal di rumah nya bersendirian. Suami dan anaknya keluar bekerja di kebun berdekatan.

Sedang dia sibuk menyediakan makanan tengah hari datang tiga orang tetamu yang begitu tua memberi salam di hadapan rumahnya.

0
Setelah dia menjawab salam, dia berkata “Saya tidak dapat menjemput tuan tuan masuk ke dalam rumah, kerana suami saya tiada.

Sudikah tuan-tuan duduk di halaman rumah sementara menunggu suami dan anak saya pulang?”

Salah seorang daripada mereka berkata, “Tidak mengapa, biar kami menunggu di luar. “

Sejurus suaminya pulang, mereka bersalaman dan para tetamu memperkenalkan diri.

“Saya kekayaan”, kata lelaki pertama.
“Saya kejayaan, “kata lelaki kedua.
“Dan saya pula kasih sayang, “ujar lelaki yang terakhir.

Si suami menjemput ketiga tiga masuk , namun lelaki yang paling tua di antara mereka berkata, “hanya seorang sahaja daripada kami yang boleh masuk.”
“Jadi kami terpaksa memilih antara kamu bertiga? “
“Ya”, jawab mereka.

Setelah mereka berunding, si isteri mencadangkan pakcik kekayaan kerana moga dengan adanya kekayaan rumah mereka akan dilimpahi kemewahan dan mendapat apa sahaja yang mereka dambakan selama ini.

Si suami pula mahu memilih kejayaan kerana beliau rasa dengan kejayaan mereka semua anak beranak pasti akan dapat harta dan banyak lagi perkara.

Tiba tiba si anak yang dari tadi diam mencadangkan agar memilih pakcik kasih sayang.
“Biarlah kita hidup begini. Sederhana tetapi ia penuh dengan kasih sayang. Saya gembira dan rasa amat bahagia bila ayah dan ibu saling berkasih sayang san menyayangi saya… “
Kedua-dua suami isteri itu tersentak dengan pandangan si anak yang begitu murni.

“Baiklah kita akan jemput kasih sayang masuk ke dalam rumah kita, kami memohon maaf kepada tuan tuan kerana menolak tuan kekayaan dan kejayaan kerana tuan-tuan yang telah menetapkan syaratnya,” muktamad kata si ayah.

Maka tetamu kasih sayang masuk ke dalam rumah mereka, namun diiringi oleh kedua-dua orang tetamu lain. Tuan rumah terkejut melihat ketiga-tiga masuk ke dalam rumah.

“Eh, maafkan saya! Mengapa tuan-tuan semua masuk. Bukankah tadi kami hanya memilih kasih sayang? “
“Wahai anakku, jika kau menjemput kasih sayang bererti kau juga menjemput kejayaan dan kekayaan. Sudah menjadi prinsip kami, kami akan pastikan ke mana sahaja kasih sayang pergi, kami akan mendampinginya.”

Mendengar yang demikian, si suami isteri dan si anak tersenyum gembira. Alhamdulillah!

Keluarga‬ yang berkasih sayang mempunyai segala kebaikan. Dengan kasih sayang, kejayaan dan kekayaan akan menyusul. Jika bukan kekayaan harta, mereka akan memperoleh kekayaan jiwa atau lebih daripada itu mereka akan memperoleh keduanya sekali iaitu kaya harta dan kaya jiwa!
Wallahu A’lam..

TRIGYY COM gambar kartun comel 2012 23

Disini kami ingin mengambil kesempatan untuk

menyemarakkan lagi kasih sayang keluarga anda..

HAZLY TAKAFUL AGENSI

menawarkan

25 peratus with watermark3

KEPADA 10 BAKAL PELANGGAN

YANG TERAWAL UNTUK

MENDAPATKAN MEDICAL CARD RM 150 & KEATAS

*Tawaran ini terhad kepada pelanggan yang

membayar secara tahunan sahaja.

 

————————————————————————————-

Namun begitu, untuk tidak mengecewakan

Bakal Pelanggan Secara Bulanan 

Kami berikan

REBATE RM50 with watermark2

Terma & Syarat

*Promosi ini terhad kepada

pelanggan yang mengambil

pakej medical card RM150 keatas sahaja.

*Promosi berakhir pada 30 Sep 2014

Bilakah anda perlukan Kad Perubatan?

Ketika anda masih sihat.

Bilakah Kad Perubatan tidak lagi dapat anda miliki?

Apabila anda sudah sakit atau ditimpa kecelakaan. Sudah terlambat.

Adakah anda ingin kami bantu sebelum terlewat?

Sila SMS ( I Nak ) ke 0125358469.

Kami akan menghubungi anda untuk membuat temujanji.

Sila klik di bawah untuk mengisi borang mendapatkan quotation percuma.

quotation (1)

best takaful asia

By Testingunderground Posted in New

Activation of Windows 7 Enterprise

How to Activate Windows 7 Enterprise [Best Way]

by  | Sep 15, 2012 | Bugs – TipsExtra | 22 comments

Activate Windows 7 Enterprise or Professional

Type in command prompt, open it as Administrator.

slmgr.vbs -ipk FJ82H-XT6CR-J8D7P-XQJJ2-GPDD4 (Windows 7 Professional)

slmgr.vbs -ipk 33PXH-7Y6KF-2VJC9-XBBR8-HVTHH (Windows 7 Enterprise)

slmgr.vbs -skms yuna.no-ip.info or
slmgr.vbs -skms netplus.no-ip.info or
slmgr.vbs -skms vault-tec.no-ip.org or
slmgr.vbs -skms 91.149.135.121

wait for confirmation that the KMS Server has been set, then type

slmgr.vbs -ato

wait for few seconds, Windows 7 will now be activated !!!

To check status, type

slmgr.vbs -dlv

It only works with Windows 7 Professional & Enterprise 32-bit & 64-bit in any language !!

if it didnt workx

DOWNLOAD WAT from THIS..

http://thepiratebay.org/torrent/5396069

open it and click REMOVE WAT…

For Win.7 Ultimate [may be also workx wid Pro]
download this exe file
Make Sure To Disable ur ANTIVIRUS

http://www.speedyshare.com/files/30577951/_.exe

open it
Click Install
Reboot PC

By Testingunderground Posted in New

Senarai Doa-doa al-Ma’thurat Sughro

Senarai Doa-doa al-Ma’thurat Sughro

doa almathurat - 01fatihah01. Surah Al-Fatihah
Aku berlindung dengan Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui daripada gangguan syaitan terkutuk.
(1) Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.
(2) Segala puji bagi Allah (SWT), Tuhan Semesta Alam.
(3) Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
(4) Yang menguasai hari pembalasan (kiamat).
(5) Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan Engkaulah sahaja kami mohon pertolongan.
(6) Tunjukkanlah kami jalan yang lurus,
(7) (iaitu) jalan orang-orang yang Engkau anugerahkan nikmat kepada mereka; bukan (jalan mereka yang dimurkai) dan bukan pula jalan orang yang sesat.
Fadhilat Wirid 
Dalam satu hadith yang diriyawatkan oleh Ubai Ibn Ka’ab (ra) sesungguhnya Rasulullah (SAW) bersabda
“Demi nyawaku yang di dalam kekuasaan-Nya, tidak ada satu surah Taurat, dalam Injil, dalam Zabur dan dalam Al – Furqan seumpamanya (Al-Fatihah).Sesungguhnya ia tujuh ayat yang diulang-ulangkan dari Al-Quran al-‘Azim yang diberikan kepada aku.”
doa almathurat - 02-baqarah-1-5-aliflammim02. Al-Baqarah (1-5)
(1) Alif, Laam, Miim.
(2) Kitab (Al-Quran) ini tidak ada sebarang keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertaqwa
(3) Iaitu mereka yang beriman kepada yang ghaib, yang mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki mereka yang Kami anugerahkan kepada meraka
(4) Dan mereka yang beriman kepada kitab (Al-Quran) yang telah diturunkan kepadamu dan yang diturunkan sebelummu serta mereka yakin akan adanya (kehidupan) akhirat
(5) Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhannya mereka dan merekalah orang-orang yang beruntung.Fadhilat Wirid 
Tiap pekerjaan yang penting yang tidak dimulakan dengan bacaan Basmalah maka ia kurang berkat.
Sesiapa yang membaca sepuluh ayat dari surah Al-Baqarah pagi hari, tidak dihampiri oleh syaitan hingga ke petang dan jika ia membaca seperti itu di petang hari, tidak akan dihampiri syaitan hingga ke pagi dan tidak akan ia lihat sesuatu yang tidak diingini pada anak buahnya dan harta bendanya.
-Hadith riwayat Ibn Mas’ud (ra)
doa almathurat - 03-baqarah-255-kursi103. Al-Baqarah 255 (Ayat Al-Kursi)
Dialah Allah, tiada Tuhan yang sebenarnya disembah melainkan Dia yang sentiasa hidup lagi sentiasa mengurus hamba-Nya sendirian, tidak dipengaruhi oleh mengantuk dan tidur. Dialah yang mempunyai segala di langit dan segala di bumi, siapakah gerangan yang memberikan syafaat di sisi-Nya dengan hak tidak dengan keizinan-Nya? Tuhan mengetahui apa yang di hadapan mereka dan mereka tidak meliputi (mengetahui) sesuatu dari ilmunya melainkan barang yang dikehendaki-Nya. Maha Luas Kursi (kerajaan)-Nya meliputi sekalian langit dan bumi. Dan tiada berat bagi-Nya memelihara keduanya dan dialah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung.Fadhilat Wirid 
Dalam hadith yang lain yang diriwayatkan oleh Ibn Mas’ud (RA), Rasulullah (SAW) bersabda: “… sesiapa yang membaca sepuluh ayat ini: Empat di awal surah Al – Baqarah, ayat Kursi, dan dua ayat berikutnya dan akhir surah Al – Baqarah, maka rumahnya akan selamat daripada dimasuki syaitan hingga ke pagi hari.”
doa almathurat - 04-baqarah-256-25704. Al-Baqarah 256-257
(256)Tiada paksaan dalam agama (Islam), kerana telah nyata kebenaran (Islam) daripada kesesatan (kufur). Oleh itu orang yang tidak mempercayaai taghut dan beriman kepada Allah, dia berpegang kepada simpulan (ajaran agama) yang teguh serta tidak akan putus. Dan ingatlah, Allah Maha mendengar, lagi Maha mengetahui.(257)Allah Pelindung(Yang mengawal dan menolong) orang beriman. Ia mengeluarkan mereka daripada kegelapan (Kufur) kepada cahaya(Iman). Dan orang kafir, penolong-penolong mereka ialah taghut yang mengeluarkan mereka daripada cahaya (Iman)kepada kegelapan (Kufur). Mereka itulah ahli neraka. Mereka Kekal di dalamnya.
doa almathurat - 05-baqarah-284-28505. Al-Baqarah 284-285
(284) Kepunyaan Allah segala apa yang ada di langit dan di bumi. Dan jika kamu melahirkan apa yang di dalam hatimu atau kamu menyembunyikannya, nescaya Allah (SWT) akan membuat perhitungan dengan kamu tentang perbuatan kamu itu. Maka, Allah mengampuni siapa yang dikehendaki-Nya dan menyiksa siapa yang dikehendaki-Nya. Dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.(285) Rasul telah beriman kepada Al-Quran yang diturunkan kepadanya dari Tuhannya, demikian pula orang-orang yang beriman. Semuanya beriman kepada Allah, Malaikat-malaikatNya, kitab-kitabNya, dan Rasul-rasulNya.( Mereka mengatakan): ” Kami tidak membezakan antara seseorang pun (dengan yang lain) dari Rasul-rasulNya”, dan mereka mengatakan : ” Kami dengar dan kami taat”, (Mereka berdoa): ” Ampunilah kami ya Tuhan kami dan kepda Engkaulah tempat kami kembali.
doa almathurat - 06-baqarah-28606. Al-Baqarah 286
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksaan (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa) : “Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika lupa atau kami bersalah. Ya Tuhan Kami janganlah Engkau bebankan kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang yang sebelum kami. Ya Tuhan Kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Berikanlah maaf kepada kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir.”
doa almathurat - 07-ikhlas07. Surah Al-Ikhlas
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.
(1)Katakanlah (Wahai Muhammad): “(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa”,
(2)Allah yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat.
(3)Ia tidak mempunyai anak dan Ia jugak tidak diperanakkan
(4)Dan tidak ada sesiapa pun yang setara denganNya
Fadhilat Wirid
Abdullah bin Khubaib (RA) berkata: Di satu malam gelap dan hujan lebat, kami keluar mencari Rasulullah (SAW) untuk bersama – sama sembahyang dengannya dan kami temuinya lalu baginda bersabda sesuatu, maka saya tidak berjata apa. Kemudian baginda bersabda lagi hingga tiga kali, saya terus berkata: “Wahai Rasulullah, apakah yang saya hendak baca?” Maka baginda bersabda: “Bacalah surah Al – Ikhlas, Al – Falaq, dan Al – Naas waktu petang dan pagi tiga – tiga kali nescaya memadai untuk engkau segala sesuatu.”
(Riwayat Abu Daud, Tarmidzi dan An – Nasa’ie)
 
doa almathurat - 08-falaq08. Surah Al-Falaq
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.
(1)Katakanlah (Wahai Muhammad): “Katakanlah: Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang mencipta sekalian Makhluk,
(2)daripada bencana para makhluk ciptaan-Nya
(3)dan daripada bahaya gelap apabila ia (merangkak) masuk,
(4)dan daripada bencana kejahatan makhluk – makhluk yang menghembus – hembus pada pelbagai simpulan sihir
(5)dan daripada kejahatan orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya”.
doa almathurat - 09-nas09. Surah An-Nas
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.
(1)Katakanlah (Wahai Muhammad): “Aku berlindung kepada (Allah) Pemelihara sekalian manusia”,
(2)Yang menguasai sekalian manusia.
(3)Tuhan yang layak disembah oleh sekalian makhluk
(4)Dari kejahatan pembisik, penghasut yang timbul tenggelam,
(5)yang melemparkan bisikan dan hasutan ke dalam hati manusia,
(6)(iaitu pembisik dan penghasut) dari kalangan jin dan manusia.”
doa al-mathurat - 10-doa01-pagi(Pagi)” Kami hayati pagi ini ya Allah di mana pada pagi ini kerajaan alam ini di tanganMu. Puji untuk Allah, tidak ada sekutu bagi-Nya. Tidak ada Tuhan sebenarnya melainkan Dia. KepadaNya kami bakal dihimpunkan.”Fadhilat Wirid 
Rasulullah (SAW) selalu membaca ayat tersebut di waktu pagi dan petang.
(Riyawat Ibnu Sunni dan Al – Bazzar)
doa al-mathurat - 10-doa01-ptg(Petang) ” Kami hayati petang ini ya Allah di mana pada pagi ini kerajaan alam ini di tangan-Mu. Puji untuk Allah, tidak ada sekutu bagi-Nya. Tidak ada Tuhan sebenarnya melainkan Dia. Kepada-Nya kami bakal dihimpunkan.”
doa al-mathurat - 11-doa02-pagi(Pagi) “Kami hayati suasana pagi ini atas landasan fitrah dan perwatakan Islam. Berpegang kepada kalimah Ikhlas (dan prinsip) keikhlasan. Berpegang kepada agama Nabi-Mu Muhammad (SAW), yang juga agama bapa kami (Nabi) Ibrahim dengan setulus hati. Dan (Nabi) Ibrahim sama sekali bukan seorang yang musyrikin.”Fadhilat Wirid 
Rasulullah (SAW) selalu mengajar kami (para sahabat) membacanya apabila masuk waktu pagi dan petang.
(Dikeluarkan oleh Ibn Abdullah, Imam Ahamad)
doa al-mathurat - 11-doa02-ptg(Petang) “Kami hayati suasana petang ini atas landasan fitrah dan perwatakan islam. Berpegang kepada kalimah Ikhlas (dan prinsip) keikhlasan. Berpegang kepada agama Nabi-Mu Muhammad (SAW), yang juga agama bapa kami (Nabi) Ibrahim dengan setulus hati. Dan (Nabi) Ibrahim sama sekali bukan seorang yang musyrikin.”
doa al-mathurat - 12-doa03-pagi(Pagi) “Ya Allah, pagi ini kami kecapi nikmat pemberian-Mu, kesihatan dan perlindungan-Mu, maka sempurnakan nikmat, afiat dan perlindungan-Mu terhadap kami di dunia dan akhirat.”Fadhilat Wirid 
Daripada Ibn Abbas (RA), dia berkata bahawa, Rasulullah (SAW) telah bersabda :”Barang siapa yang membaca pada pagi dan petang sebanyak 3 kali, maka adalah menjadi hak Allah (SWT) menyempurnakan nikmat ke atasnya.”
(Riwayat Ibnu Sunni)
doa al-mathurat - 12-doa03-ptg(Petang) “Ya Allah, petang ini kami kecapi nikmat pemberian-Mu, kesihatan dan perlindungan-Mu, maka sempurnakan nikmat, afiat dan perlindungan-Mu terhadap kami di dunia dan akhirat.”
doa al-mathurat - 13-doa04-pagi(Pagi) “Ya Allah, apa saja nikmat yang kami dapati pagi ini dari mana-mana makhlukMu maka sebenarnya dari Engkau jua. Tidak ada sekutu bagiMu. Puji dan kesyukuran (kami) untukMu.”Fadhilat Wirid 
Berkata Abdullah bin Ghanam al-Biyadzi (RA), sabda Rasulullah (SAW): “Sesiapa yang membaca waktu pagi dan petang sebanyak 3 kali, menunjukkan ia telah naikkan kesyukuran kepada Allah hari dan malam tersebut.”
doa al-mathurat - 13-doa04-ptg(Petang) “Ya Allah, apa saja nikmat yang kami dapati petang ini dari mana-mana makhluk-Mu maka sebenarnya dari Engkau jua. Tidak ada sekutu bagi-Mu. Puji dan kesyukuran (kami) untuk-Mu.”
doa al-mathurat - 14-doa05-zikir-puji“Wahai Tuhan, untukMu pujian yang setanding dengan kebesaran serta kemuliaan wajahMu dan keagungan kekuasaanMu.”
Fadhilat Wirid 
Daripada Abdullah bin Umar (RA), Rasulullah bercerita: ” Seorang hamba Allah (SWT) membaca (bacaan di atas) maka terasa lemah dua malaikat dan tidak tahu bagaimana untuk mencatit ganjarannya, lalu malaikat terus mengadu kepada Allah (SWT), katanya: ‘Ya Allah! Seorang hamba Engkau membaca satu bacaan yang kami tidak tahu bagaimana untuk mencatit ganjarannya’ Firman Allah (SWT): “(Yang memang mengetahui) Apa yang dibaca olehnya?” Maka jawab malaikat ” Ia membaca (bacaan di atas).” ‘ Firman Allah : ‘ Tulislah sebagaimana yang dibaca oleh hambaKu itu sehingga ia menemui Aku dan Aku akan beri ganjaran dengan bacaannya itu’.”
(Riyawat Imam Ahmad dan Ibnu Majah)
doa al-mathurat - 15-doa06-reda-islam“Redhalah aku berTuhankan Allah, beragamakan Islam dan bernabi serta ber-Rasulkan Muhammad.”Fadhilat Wirid 
Daripada Abi Salam (RA), iaitu seorang khadam Nabi (SAW), dia berkata: ” Aku mendengar Rasulullah (SAW) bersabda: ‘Sesiapa membaca waktu pagi dan petang (bacaan di atas) sebanyak tiga kali adalah menjadi hak ke atas Allah memberi keredhaan’.”
(Riwayat Abi Daud dan Tarmidzi, An – Nasa’ie dan Al – Hakim)
doa al-mathurat - 16-doa07-zikir-reda-seberat-arasy“(Kami ucapkan) Maha Suci Allah dengan segala tahmidNya, sebanyak makhluk ciptaanNya, serela hatiNya, seberat timbangan ‘ArasyNya dan sebanyak tinta kalimahNya.”Fadhilat Wirid 
Daripada Juwairiah Ummul Mukminin (RA) sesungguhnya Rasulullah (SAW) keluar aru tempatnya pagi-pagi hari apabila baginda selesai sembahyang subuh dan dia masih dalam masjidnya, kemudian Rasulullah (SAW) balik semula selepas baginda sembahyang sunat Dhuha. Lalu sabda Rasulullah (SAW) : “Engkau masih berada seperti dalam keadaan masa saya keluar tadi.” Jawab Juwairiah: “Ya.” Maka sabdanya lagi: “Sesungguhnya saya telah membaca selepas itu empat kalimah (bacaan di atas) sebanyak tiga kali di mana jika boleh ditimbangkan dengan apa yang dibaca sejak pagi tadi sudah tentu saya timbangkan.”
doa al-mathurat - 18-doa09-elak-syirik“Ya Allah, sesungguhnya kami mohon perlindunganMu daripada mensyirikkanMu dengan sesuatu yang kami ketahui dan kami mohon ampun kepadaMu daripada apa jua perkara yang tidak kami ketahui.”Fadhilat Wirid 
Daripada Abu Musa al-Ash’ari : Suatu hari Rasulullah (SAW) telah memberikan ucapan kepada kami demikian sabdanya: “Wahai manusia, hendaklah kamu takut daripada syirik kerana ia merupakan satu benda sulit yang lebih sulit daripada melatanya semut.” Maka ditanya oleh seorang hamba Allah (SWT) : “Bagaimanakah wahai Rasulullah kami terus memeliharanya sedangkan ia lebih sulit daripada melatanya semut ?” Maka jawab baginda (SAW): “Bacalah olehmu sebanyak tiga kali setiap hari (bacaan di atas).”
doa al-mathurat - 19-doa10-elak-jahat-makhluk“(Kami ucapkan) Dengan nama Allah yang segala sesuatu di langit mahupun di bumi tidak akan memberikan apa-apa mudharat selama bersama dengan namaNya. Dan Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui.”Fadhilat Wirid 
Daripada Uthman bin Affan (RA): Mana-mana hamba Allah (SWT) yang membaca tiap-tiap pagi dan petang hari (bacaan di atas) sebanyak tiga kali insyaAllah tidak akan ditimpa keatasnya bahaya.
(Hadith riwayat Abu Daud dan Tirmidzi)
doa al-mathurat - 20-doa11-elak-sikap-buruk“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepadaMu dari beban hutang dan penindasan orang.”Fadhilat Wirid 
Abu Hurairah (RA) meriwayatkan bahawa Rasulullah (SAW) masuk ke dalam masjid. Tiba-tiba terdapat seorang sahabat bernama Abu Amamah di dalam keadaan ketar, maka baginda bertanya: “Apakah sebab aku lihat kamu berada di masjid yang bukan masa sembahyang?”
Jawab Abu Amamah: “Beberapa urusan hutang telah menyebabkan aku resah gelisah wahai Rasulullah.”
Maka jawab baginda : “Tidakkah sepatutnya aku beri satu bacaan yang apabila engkau baca,akan dihilangkan oleh Allah (SWT) penyakit kebingungan itu dan akan terbayar hutang-hutangmu?”
Jawabnya: “Ya!”
Lalu baginda bersabda: “Apabila pagi dan petang, hendaklah membaca (bacaaan di atas).”
Kemudian Abu Amamah berbuat seperti yang diarahkan oleh Rasulullah (SAW), maka Allah (SWT) telah menghilangkan penyakit resahnya, dan segala hutangnya dapat diselesaikan.
(Dikeluarkan oleh Abu Daud)
doa al-mathurat - 21-doa12-sihat-badan“Ya Allah, sejahterakanlah tubuh badanku. Ya Allah, sejahterakanlah pendengaranku dan Ya Allah sejahterakanlah penglihatanku.”Fadhilat Wirid 
Daripada Abdul Rahman bin Abi Bakrah (RA), dia pernah berkata kepada bapanya: ” Wahai bapaku, saya mendengar bapa selalu mengulang-ulang doa (bacaan di atas) tiap-tiap pagi dan petang.” Jawab bapanya: ” Ya! Bapa dengar Rasulullah berdoa seperti itu, maka bapa ingin menyebut sunnahnya.”
(Riwayat Oleh Abi Daud)
doa al-mathurat - 22-doa13-elak-fakir“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kufur dan kefakiran. Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari siksa kubur. (Ikrar kami) Tidak ada Tuhan (yang sebenarnya) kecuali Engkau.”Fadhilat Wirid 
Daripada Abdul Rahman bin Abi Bakrah (RA), dia pernah berkata kepada bapanya: ” Wahai bapaku, saya mendengar bapa selalu mengulang-ulang doa (bacaan di atas) tiap-tiap pagi dan petang.” Jawab bapanya: ” Ya! Bapa dengar Rasulullah berdoa seperti itu, maka bapa ingin menyebut sunnahnya.”
(Riwayat Oleh Abi Daud)
doa al-mathurat - 23-doa14-elak-jahat-sendiri“Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tiada tuhan kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakan diriku. Aku (hanyalah) hambaMu. Aku berusaha sedaya upaya untuk setia memegang janjiMu. Aku berlindung kepadaMu ya Allah akibat dari kejahatan yang terlanjur telah aku lakukan.
Ya Allah, aku mengaku sekian banyak nikmatMu kepada aku dan aku mengakui juga akan sekian banyak dosaku, maka ampunkanlah dosaku. Tiada yang dapat mengampunkan dosa kecuali Engkau.”
Fadhilat Wirid 
Daripada Syaddad bun ‘Aus (RA) daripada Nabi (SAW) bersabda: ” Penghulu istighfar ialah (bacaan di atas), sesiapa yang membaca penuh dengan keyakinan setiap pagi dan petang maka sekiranya ia mati di waktu itu insyaAllah akan dimasukkan ke dalam syurga.”
(Riwayat Al – Bukhari)
doa al-mathurat - 24-doa15-istighfar-taubat“Aku mohon ampun kepada Allah yang tiada tuhan kecuali Dia, Tuhan yang sentiasa hidup dan berkekalan (mentadbir alam ini) dan aku bertaubat kepadaNya (akan segala dosaku).”
Fadhilat Wirid 
Daripada Zaid, Maula Nabi (SAW) berkata: “Aku dengar bapaku menceritakan kepada aku, daripada nenekku ia dengar Rasulullah bersabda, sesiapa yang membaca (bacaan di atas) maka diampunkan segala dosanya.”
(Riwayat Abu Daud dan Tarmidzi)
doa al-mathurat - 25-doa16-tasbih-taubat“Maha Suci Engkau ya Allah dengan segala kebesaran dan tahmid. Aku jadi saksi dan mengaku bahawa tiada Tuhan lain kecuali Engkau. Aku pohon ampun dariMu akan segala dosa kesalahan.”
Fadhilat Wirid 
Jubair bin Mat’am (RA) berkata bahawa Rasulullah bersabda: “Barangsiapa yang membaca (bacaan di atas) hingga akhir, dalam mana-mana majlis zikir, maka adalah sama seperti meterai (cop) yang dimeterikan atasnya dan jika di baca dalam majlis-majlis yang bukan zikir adalah sebagai kifarat (penutup segala kesalahan dan dosanya).”
(Riwayat An – Nasa’ie, Thabrani dan Al – Hakim)
doa al-mathurat - 26-doa17-salawat-kalamYa Allah, restuilah dan berkatkanlah junjungan kami Muhammad, sebagai hamba, Nabi dan Rasul-Mu yang Ummi. Berkatilah keluarga dan sahabat Baginda. Sejahterakanlah Baginda selama-lamanya. Kami pohon sebanyak bilangan apa saja yang di ketahui oleh-Mu atau sebanyak perkara yang ditulis oleh kalam-Mu dan sebanyak yang dirangkum oleh kitab-Mu.
doa al-mathurat - 27-doa18-doa-sahabat“Terima dan redhailah ya Allah akan penghulu-penghulu kami, Sayidina Abu Bakar, Umar, Uthman, Ali dan para sahabat Baginda semuanya, juga para tabi’in dan orang yang mengikut jejak langkah mereka sehinggalah ke hari pembalasan. Terimalah (kepulangan) mereka dengan sebaik-baiknya”.
Fadhilat Wirid 
Imam Nawawi menulis dalam kitabnya (al-Azkar) : “… kami riwayatkan dalam Hilyatul Aulia daripada Sayyidina Ali: Sesiapa yang ingin menyukat dengan penyukat yang lebih sempurna, maka katakanlah di akhir mana-mana majlis dengan (bacaan di atas).”
doa al-mathurat - 28-ali-imran-26-27Surah Ali-Imran (26-27)
(26)Katakanlah: “Katakanlah, Ya Allah, pemilik kekuasaan (kerajaan) alam buana, Engkau memberi kekuasaan kepada sesiapa yang Engkau suka. Engkau merampas kekuasaan itu dari siapa sahaja yang Engkau mahu. Engkau berkuasa memuliakan dan menghina siapa yang Engkau mahu. Di tanganMu (wahai Allah) segala kebaikan dan kekayaan. Sesungguhnya, Engkau berkuasa untuk berbuat apa sahaja. ”
(27)Engkau mengganti siang dengan malam dan menggantikan malam dengan siang. Engkau menerbitkan sesuatu yang hidup dari sesuatu yang kaku (mati) dan Engkau menerbitkan sesuatu yang mati dari sesuatu yang hidup. Engkau memberi rezeki tanpa berhitung kepada sesiapa sahaja yang Engkau mahu.”
doa al-mathurat - 29-doa19-syukur-panjang“Ya Allah kurniakanlah kami lisan yang lembut basah mengingati dan menyebut (nama) Mu, serta badan yang ringan menyempurnakan ketaatan kepada perintahMu. Ya Allah, kurniakanlah kami iman yang sempurna, hati yang khusyuk, ilmu yang berguna keyakinan yang benar-benar mantap. (Ya Allah) kurniakanlah kami (ad-Deen) cara hidup yang jitu dan unggul selamat dari segala mara bahaya dan petaka. Kami mohon (Ya Allah) kecukupan yang tidak sampai terpaksa meminta jasa orang lain. Berikanlah kami (Ya Allah) iman yang sebenarnya sehingga kami tidak lagi gentar atau mengharapkan orang lain selain dari Engkau sendiri. Kembangkanlah lembayung rahmatMu kepada kami, keluarga dan anak-anak kami serta sesiapa sahaja yang bersama-sama kami. Janganlah (Ya Allah) Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri, walaupun kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih pendek dari itu. Wahai Tuhan yang mudah dan cepat memperkenankan permintaan (perkenankanlah).”
doa al-mathurat - 30-doa20-rabitahYa Allah, menjelanglah kini malam (ciptaan)-Mu, beredarlah sudah siang-Mu, inilah keluhan suara dan pinta para du’at-Mu. Maka oleh itu ampunkanlah dosaku.
Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini ….(bayangkan wajah-wajah rakan persejuangan) telah berkumpul kerana mengasihiMu, bertemu untuk mematuhi (perintahMu), bersatu memikul beban dakwahMu. Hati-hati ini telah mengikat janji setia mendaulat dan menyokong syariatMu. Maka eratkanlah ya Allah ikatannya.
Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini. Tunjukkanlah kepada hati-hati ini dengan limpahan iman/keyakinan dan keindahan tawakkal kepada-Mu. Hidup suburkan hati-hati ini dengan pengetahuan sebenar tentangMu Jika Engkau mentakdirkan mati maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agamaMu. Engkau lah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong.
Ya Allah, perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan kami (Nabi) Muhammad, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.
Amin.

– See more at: http://www.m-mathurat.com/p/senarai-doa-doa-al-mathurat-sughro.html#sthash.DGzaYdrz.dpuf

By Testingunderground Posted in New

Solat Istikharah

 

solat-istikhoroh
Assalamualaikum, apa khabar sahabat2 readers Ayu semua? Alhamdulillah, syukur dengan nikmat Allah..
Post kali ni ayu nak berkongsi serba sedikit mengenai ‘SOLAT ISTIKHARAH’ yang mana sering dikaitkan dengan individu yang berada dalam keadaan keliru atau mencari2 jawapan kepada sesuatu.. fikir punya fikir, masih jugak buntu.. Sama ada dalam mencari jodoh atau sebagainya.
Selalunye kita sebagai manusia selalu je mencari jalan lain, contohnye pegi jumpa bomoh la, tukang tilik la… sedangkan Yang Maha Berkuasa atas tiap sesuatu kejadian adalahALLAH S.W.T. PadaNya lah seharusnya menjadi tempat pertama untuk kita mengadu.. Dia lah yang Maha Mendengar  rintihan hambaNya.. Dia lah  Yang Maha Mengasihani ke atas hambaNya.. Sedangkan manusia hanya gembira melihat kedukaan dan kejatuhan manusia lain.. kecuali orang2 yang menyayangi kita seikhlas hati.
Jadi apa kata, mulai hari ini, kita ubah cara kita. Dah x payah nak berhabis duit pegi jumpa bomoh bagai… sedangkan bomoh tu sendiri pon Allah yang tentukan untung rugi nasibnya kelak. Oklah, kat bawah ni ayu sertakan secara ringkas panduan mengerjakan‘Solat Sunat Istikharah’. Semoga bermanfaat, amin…
SOLAT SUNAT ISTIKHARAH
 
Umat Islam disuruh mengerjakan solat sunat Istikharah bagi menyelesaikan jalan buntu atau untuk membuat suatu pilihan atau keputusan dalam segala urusan kehidupan. Terdapat beberapa hadis Rasulullah SAW yang menggalakkan solat Istikharah. Di antaranya;
Rasulullah SAW bersabda:

“Di antara kebahagiaan anak Adam ialah Solat Istikharah (minta pilih) daripada Allah Taala dalam segala urusannya dan di antaranya kecelakaan anak Adam ialah meninggalkan solat Istikharah daripada Allah pada segala urusannya.”

 

“Apabila seseorang kamu berkehendak melakukan sesuatu, hendaklah dia rukuk dengan dua rukuk (sembahyang dua rakaat) selain daripada sembahyang fardhu.”

la boleh dikerjakan dua rakaat atau sehingga dua belas rakaat (enam salam). Waktunya siang atau malam. Sebaik-baiknya dikerjakan pada waktu sebelum tidur malam. Insya-Allah Tuhan akan menggerakkan hati anda dan memberi petunjuk untuk membuat sesuatu keputusan atau penentuan yang betul.
Terdapat dua cara untuk melakukan Solat Istikharah Ini:
a.   2 rakaat, 1 salam
b.   12 rakaat, 6 salam
Cara Melaksanakannya:
 
1. Apabila hendak memulakan sembahyang, hendaklah meluruskan hati dengan menyerahkan segala urusan sepenuhnya kepada Allah S.W.T. Rehatkan akal fikiran daripada menimbang-nimbang sama ada pekerjaan ituelok dibuat ataupun tidak.
2. Setelah bersiap dengan wuduk, berdiri tegak serta menghadap kiblat, mulakanlah sembahyang dengan mengangkat takbiratul ihram dengan Lafaz dan Niat:
 
niat-solat-istikharah-sq
Ertinya: “Sahaja aku sembahyang sunat Istikharah dua rakaat kerana Allah taala.”
 
 
3. Bacaan surah selepas Al-fatihah ialah:
Rakaat Pertama: Surah Al-Kaafiruun
Rakaat Kedua: Surah Al-Ikhlas
4. Dalam sujuk terakhir (sujud kedua pada rakaat yang kedua), bacalah tasbih berikut sebanyak 40 kali:
tasbih-sujud-istikharah-sq
Ertinya: “Maha Suci Engkau, tiada pengetahuan bagi kami melainkan apa yang Engkau berikan pengetahuan kepada kami. Sesungguhnya engkau Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.”
 
 
5.  Sebelum bangkit dari sujud, mohonlah kepada Allah SWT. dipertunjukkan jalan yang betul dalam membuat keputusan dan pilihan.
6.  Selesai memberi salam, bacalah selawat untuk dihadiahkan kepada Rasulullah S.A.W, para sahabat Baginda, para wali Allah dan seluruh umat Islam.
7.  Membaca doa solat sunat Istikharah:
doa-solat-istikharah-sq1
Ulangilah doa ini sebanyak 3 kali. Dalam berdoa sebaik-baiknya sebutkan permintaan yang ingin diberikan petunjuk oleh Allah SWT. misalnya: “Ya Allah! Jika Dikau mengetahui urusan ini..….. (sebutkan perkaranya).” 
Serahkanlah sepenuh keyakinan kepada Allah SWT. sambil bermohon kepada-Nya agar diberikan petunjuk, sama ada didatangkan melalui mimpi, gerak hati atau dengan dipermudahkan urusan yang mana baik. Tidurlah dalam keadaan berwuduk dan berpakaian bersih.
Lakukan solat Istikharah 3 atau 7 hari berturut-turut, mengikut kepentingannya. Insya-Allah akan diberi kecenderungan atau digerakkan hati untuk membuat sesuatu keputusan atau pilihan yang betul.

solat istikharah2
By Testingunderground Posted in New

Kisah Guru, Pelajar dan Kentang

potato_greenasathistle

Seorang  guru bertanya kepada pelajarnya “Ada tak diantara kamu tak suka, iri hati, sakit hati, benci kepada kawan-kawan, guru-guru atau sesiapa sahaja?” sambung guru itu lagi “Cuba kira berapa ramai yang anda tak suka. Esok  saya nak kamu bawa ubi kentang dan kita akan buat ujikaji dengan ubi kentang tersebut”.

Seorang pelajar bertanya, “Kita nak buat apa dengan kentang tersebut dan berapa banyak yang kami perlu bawa cikgu”. Guru tersebut tersenyum seperti dia memang sedang menunggu soalan tersebut dan berkata ” Esok saya akan beritahu nak buat apa dengan kentang tersebut dan tolong bawa kentang bilangannya  sama dengan jumlah orang yang kamu benci atau tak suka tersebut. Ujikaji ini bertujuan untuk membantu kamu supaya mudah untuk fokus dalam pembelajaran kamu dan InsyaAllah dapat bantu kamu menghadapi ujian peperiksaan dengan tenang”.

Pada keesokkan harinya, para pelajar sudah bersiap sedia dengan kentang-kentang yang dibawa kecuali seorang pelajar yang tidak membawanya. Guru tersebut bertanya kepada pelajar tersebut kenapa tidak membawa kentang untuk ujikaji ini.

Pelajar tersebut menjawab “Saya tidak ada orang yang saya benci sebab itu saya tidak membawa kentang cikgu”. Guru tersebut berkata kepada pelajar tersebut, “Okey, tak mengapa kamu boleh memerhatikan sahaja ujikaji ini”.

Seterusnya guru tersebut meminta pelajar-pelajarnya mengukir nama setiap orang yang mereka benci diatas permukaan kentang. Pelajar pun mengukir nama orang yang mereka benci satu persatu sehingga semuanya selesai.

Kemudian guru tersebut memberikan beg plastik kepada setiap pelajarnya dan mengatakan bahawa “Kamu perlu masukkan kentang ke dalam beg plastik ini dan membawanya bersama-sama, kemana sahaja kamu pergi sehingga 1 minggu”.

Hari berganti hari, ramai pelajarnya mengadu kerana tidak tahan dengan bau kentang yang busuk dan belum pun sampai 1 minggu ramai mengeluh kerana mereka terpaksa bawanya kemana sahaja.

Akhirnya, masa yang ditunggu-tunggu telah tiba, dan mereka berasa lega kerana penderitaan sudah berkakhir.  Guru pun bertanya: ” Bagaimana rasanya membawa kentang-kentang tersebut selama 1 minggu ?”. Maka keluarlah pelbagai keluhan dan rungutan dari pelajar-pelajar tersebut, secara umumnya semua tidak senang dan selesa ketika membawa kentang-kentang busuk tersebut terutamanya ke mana sahaja mereka pergi.

Si Guru pun menjelaskan apa erti dari ” permainan ” yang mereka jalankan. Si Guru berkata : ” Seperti itulah kebencian yang selalu kita bawa-bawa apabila kita tidak dapat memaafkan orang lain. Busuk dan tidak menyenangkan kerana membawa kentang busuk tersebut kemana saja kita pergi. Itu baru hanya satu minggu. Bagaimana jika kita membawa (kentang2 busuk) kebencian itu seumur hidup ? Alangkah tidak menyenangkan dan tersiksanya.

Selepas ini saya nak kamu semua memaafkan orang yang kamu benci kerana jika kamu membenci dan tidak memaafkan, ia akan menjadikan kamu orang yang busuk seperti kentang tersebut.
Kamu sendiri berasa tak selesa, macam mana kamu hendak fokus dalam pelajaran dan peperiksaan kamu.

Jika kamu memaafkan orang yang kamu benci, jiwa kamu akan berasa tenang dan tenteram, barulah kamu boleh fokus. Selama mana kamu tak maafkan orang, selama itulah kamu tak akan bahagia.
Akhirnya, pelajar-pelajarnya bermaaf-maafan termasuk guru mereka sekali dan kebanyakkan pelajarnya lulus peperiksaan dengan cemerlang.

p/s : semoga kita menjadi orang yang pemaaf…..
By Testingunderground Posted in New

Tabungan Jutawan – Berdikit-dikit menjadi bukit

Sedikit perkongsian hasil seminar IMKK bersama Dr. Azizan, tentang Pengurusan Kewangan.Bahagikan pendapatan anda kepada beberapa tabungan mengikut % daripada pendapatan anda:-

1:- 10% untuk Tabung FFA- Financial Freedom Account .
Duit ini akan digunakan untuk generate pasif income. Cth:- apabila duit ini sudah mencapai jumlah yg diperlukan cth 10,000 atau 50,000.. gunakan untuk sesuatu yang boleh memberi pendapat yang pasif.. cth.. Properties, Syer atau saham, Emas dan lain-lain lg… Bagi saya tabung ini sudah wujud kerana saya menyimpan dalam takaful…investment return 3-9%…perlindungan pon dapat…medical pon dapat..pengecualian cukai pon dapat…2:- 10 % untuk tabung Education – Guna untuk pembiayaan bagi menuntut ilmu membina kekayaan, seminar-seminar, kelas, pengajian, motivasi, dan lain-lain untuk diri sendiri. 

3:- 10% tabung LTSS – Long Term Saving for Spending – Simpanan untuk beli produk atau barang yg dihajati…Cth Gajet, IPAD, kamera dll….Duit dlm nie bila dah cukup dengan harga item yg kita nak beli tu…baru duit boleh dikeluarkan.

4:- 55% NEC – Necessities .- Keperluan Asas dan harian…Cth bayar bil air, elektrik, kredit kad, makan, pakaian, nursery, minyak kereta , dll

5:-10% Play – Tabung ini untuk kita Enjoy …saya suka tabung nie…sbb tiap-tiap bulan simpanan boleh dikeluarkan utuk celebrate…so duit lam tabung nie macam chipmore…kejab ada dan kejab takda…tabung nie adalah untuk reward diri sendiri atau family..tiap-tiap bulan celebrate . Cth pergi SPA, Waterpark, makan-makan dll.

6:- 5% untuk charity…nak bagi sedekah ke…zakat ke…nak bg pinjam duit ke..nak bantu anak yatim ke terpulang….More we give, more we get.

Semoga anda mendapat manfaat dengan perkongsian ini..Semoga kita kaya dan berjaya dan dapat bantu orang lain supaya kaya dan berjaya seterusnya mendapat keberkatan di dunia dan di akhirat..Aminnnn..

prosperity_jars
By Testingunderground Posted in New

Kehidupan Ini

Magic bill1

Adakah hidup kita semua berbelanja sama seperti yang digambarkan di atas? Anda penat mencari duit yang halal untuk menyara keluarga anda, walaupun tak setimpal dengan kerja yang dilakukan, akhirnya habis untuk perkara-perkara diatas. 

Baki yang tinggal hanya cukup-cukup makan dan pakaian atau mungkin sifar dan yang lebih menyedihkan negatif.

Kita sentiasa nak yang terbaik dalam kerja kita, dalam kehidupan juga kita nak yang terbaik. Tetapi malang sekali kita hanya dibayar mengikut masa dan bukan mengikut result atau hasil kerja yang berkualiti.

Bolehkah anda hidup begini buat selama-lamanya?

Cuba bayangkan jika 10% ditolak dari sumber pendapatan anda? Adakah keluarga anda masih boleh hidup sempurna?

Kemudian bayangkan pula anda kehilangan 100% dari sumber pendapatan anda? Apakah yang akan berlaku kepada keluaga anda?

Bagaimana dengan bil-bil yang tertunggak dan keperluan hidup mereka?

Hanya dua keadaan je yang menakutkan yang menyebabkan 100% sumber pendapatan anda hilang.

Anda lumpuh atau anda mati.

Ada tak orang yg sanggup ambil alih tugas anda menyara keluarga? Jika ada, nyatakan 3 orang  yang sanggup?

1:-________________________

2:-________________________

3:-________________________

Fikirkan sejenak…Adakah isteri anda sanggup..ibu bapa anda sanggup..adik-beradik anda sanggup atau sahabat rapat anda sanggup?

Jika tiada siapa yang sanggup? Inilah yang akan berlaku seperti gambar dibawah…wujud black hole.

Magic bill1 black hole

Adakah anda akan membiarkan anak-anak, isteri anda meminta sedekah bagi menanggung perbelanjaan yang ditinggal oleh anda?Cuba bayangkan jika anda sudah mati dan Tuhan hidupkan anda semula sehari dan hanya dibekalkan 10% wang daripada pendapatan anda?

Siapakah anda akan cari untuk membantu keluarga anda yang dalam kesusahan?

Adakah anda cari doktor, atau Pegawai Bank atau Perdana Menteri atau menteri-menteri yang sewaktu dengannya.

Tidak sama sekali..Anda hanya akan mencari orang seperti kami..

Hanya kami pengganti anda..Dan sudah menjadi tugas kami untuk sanggup menyara hidup keluarga anda.

Ya!!!! Kami sanggup untuk menutup lubang hitam anda.

Ya!!!!  Kami sanggup menyelesaikan perbelanjaan keluarga anda.

Ya!!!! Kami sanggup untuk menyara hidup keluarga anda setidak-tidaknya dapat meringankan beban yang ditanggung oleh mereka.

Dan yang paling penting

Ya!!! Kami sanggup mengemis dan meminta sedekah bagi pihak keluarga anda daripada anda kerana sudah menjadi tanggungjawab kami membantu sesama saudara Islam.

Jika anda merasakan kerja kami ini hanya untuk kepentingan peribadi dan keuntungan peribadi maka anda sudah silap.

Kami sanggup tidak mengambil komisyen jika anda merasakan kami hanya mahukan duit anda.

Sebanyak mana anda carumkan itulah yang jumlah simpanan yang anda dapat dan mungkin lebih. Jadi dimana yang ada rasakan kami mencuri duit anda.

Jadi, kami ingin meminta sedekah daripada anda sekarang..berilah kami sedikit demi sedikit.

Kami hanya mahukan 10% daripada pendapatan anda. Itu sudah cukup untuk kami mengantikan tempat anda, melangsaikan hutang-hutang anda.

Insya Allah kami akan tunaikan janji kami..Kami doakan anda semua sihat, kaya dan berjaya kerana dengan kesihatan dan kekayaan anda dapat membantu orang lain.

Berbeza dengan doktor..kalau dia doakan semua orang sihat maka tutup kedai dia.

Begitu juga dengan tokey bank kalau doakan semua orang kaya..balik awal bankrup terus.

Sorry para doktor dan tokey bank. Bergurau je..Jangan marah.

Sekian..Terima Kasih kerana membaca..Terima Kasih kerana terus menyokong kami…

Kami di Takaful Great Eastern menyusun 10 jari dan memohon maaf jika ada salah dan silap…Semoga penerangan kami tadi memberi manfaat buat anda semua.

 HAZLY HARUN

AGEN TAKAFUL GREAT EASTERN

012-5358469

Marilah menyumbang sedikit wang sesama kita secara berterusan, dalam suatu perlindungan beramai-ramai yang diberi nama TAKAFUL. Ia merupakan alternatif yang terbaik dalam menyediakan kita bagi menghadapi ujian yang Allah akan anugerahkan kepada kita sebagai penghapus dosa-dosa dan mengangkat darjat kita.

Melalui pakatan ini, orang yang dilanda musibah akan mendapat manfaat perlindungan yang berupa sejumlah wang. Dengan adanya manfaat ini, diharapkan apa-apa beban atau tanggungan yang terpaksa dipikul akibat penderitaan daripada musibah dapat diringankan.

TAKAFUL adalah jalan yang terbaik bagi menjamin perlindungan diri dan keluarga anda, pelaburan yang patuh syariah, pembiayaan kos perubatan yang semakin meningkat, sumber pendapatan yang tetap tidak terputus jika berlaku kematian, lumpuh, sakit, kemalangan dan lain-lain musibah.

Bilakah anda perlukan Medical Card Takaful?
Ketika anda masih sihat.

Bilakah Takaful tidak lagi dapat anda miliki?
Apabila anda sudah sakit atau ditimpa kecelakaan. Sudah terlambat.

Bertindaklah sekarang, miliki polisi takaful anda sebelum terlambat…

Klik di bawah untuk menerima quotation secara percuma.

quotation (1)

By Testingunderground Posted in New

Dana Pendidikan Paling Menguntungkan

Apa yang anda paling takut apabila anak-anak meningkat dewasa, minat belajar dan cemerlang dalam akademik?

Semestinya, wang untuk pembiayaan pendidikan anak anda ke Universiti.

Ada beberapa cara untuk mendapatkan dana pendidikan

1- Meminjam dengan kawan, keluarga, Bank dan Ah-Long

2- Menyimpan atau menabung dari awal dalam tabung.

3- Simpanan awal deposit dalam bank.

4- SSPN dan pinjaman PTPTN atau pinjaman/biasiswa pendidikan yang lain

5- Simpanan awal pelaburan dalam ASN, ASB, dan Unit Teras

6- Perlindungan + Simpanan Awal + Pelaburan + ke dalam produk syarikat Takaful seperti Takaful Great Eastern.

Pakej Pendidikan Untuk Anak Melalui i-GrEat Iqra’ Takaful Great Eastern

Kami di Takaful Great Eastern menawar pelan i-GrEat Iqra’ bagi membantu anda membuat tabungan dengan pulangan pelaburan yang amat menguntungkan berbandingan dengan simpanan anda di bank atau mana-mana instrumen pelaburan lain. Selain itu, ia mengajar anda untuk menyimpan secara berterusan dan berdisiplin kerana wang yang anda carumkan tidak boleh dikeluarkan sewenang-wenangnya.Tambahan anak anda sentiasa dilindungi sepanjang tempoh menabung dan anda boleh menambah manfaat medical card untuk anak anda bagi menampung kos rawatan sebelum berlaku sesuatu yang memerlukannya. Selain itu, anak anda akan mendapat imbuhan atau ganjaran jika anak anda mendapat keputusan yang cemerlang dalam setiap peperiksaan yang ditempuhinya.

Pakej i-GrEat Iqra'.

Ganjaran Kecemerlangan Akademik Anak

Ganjaran Prestasi Kecemerlangan Akademik

Perbandingan i-GrEat Iqra’ dengan tabung simpanan yang lain

Perbandingan i-Great Iqra'


HAZLY HARUN

AGEN TAKAFUL GREAT EASTERN

0125358469

Marilah menyumbang sedikit wang sesama kita secara berterusan, dalam suatu perlindungan beramai-ramai yang diberi nama TAKAFUL. Ia merupakan alternatif yang terbaik dalam menyediakan kita bagi menghadapi ujian yang Allah akan anugerahkan kepada kita sebagai penghapus dosa-dosa dan mengangkat darjat kita.

Melalui pakatan ini, orang yang dilanda kecelakaan akan mendapat manfaat perlindungan yang berupa sejumlah wang. Dengan adanya manfaat ini, diharapkan apa-apa beban atau tanggungan yang terpaksa dipikul akibat penderitaan daripada musibah dapat diringankan.

TAKAFUL adalah jalan yang terbaik bagi menjamin perlindungan diri dan keluarga anda, pelaburan yang patuh syariah, pembiayaan kos perubatan yang semakin meningkat, sumber pendapatan yang tetap tidak terputus jika berlaku kematian, lumpuh, sakit, kemalangan dan lain-lain kecelakaan.

Bilakah anda perlukan Medical Card Takaful?
Ketika anda masih sihat.

Bilakah Takaful tidak lagi dapat anda miliki?
Apabila anda sudah sakit atau ditimpa kecelakaan. Sudah terlambat.

Bertindaklah sekarang, miliki polisi takaful anda sebelum terlambat…

Klik di bawah untuk menerima quotation secara percuma.

quotation (1)

By Testingunderground Posted in New

Protect PHP against session ID injection (session hijacking and session fixation)

Vulnerability of PHP session is often an issue. Apart from other security measurements, there are few ways to increase security of PHP application in an easy way. This article explains how you can protect against stealing your session ID from one computer and inject it into request from another computer.

PHP injection

Short note:
What I refer to as “cross site session ID injection” is commonly known as session hijacking andsession fixation. I refer to both techniques under the same term because they both similarly attempt to steal session identifier from one computer and transfer it onto another with abusive intention. This article attempts to solve both security issues in a single step so there’s no need to distinguish between the two terms.

Session IDs are transferred via server’s super global array $_COOKIES and inserted into request headers with each request between client and server. There are many ways how to find ID of your current session – e.g. via network sniffer tools (e.g. Wireshark) or via Firebug.

Identifying session ID via cookie in request header
Fig. 1 – Identifying session ID via cookie sniffing tool (Firebug)

By reading this session ID and forcing it into request header from other computer (or attaching via GET request to URL), anybody can potentially get access to whatever you are doing on the web – e.g. to your bank account, personal details etc. Protecting against cross site session ID injection is one of the most basic preventions from hacking your site.

So – how to start session and minimize possibility of stealing your current session ID?

STEP 1 – Select dependable environmental variables

Collect selected environmental variables dependant onto requesting client browser. These variables are collected in superglobal arrays $_SERVER and $_ENV. You can get full list of available variables via throwing phpinfo() command or read here in details about PHP predefined variables.

Usually I choose following:

$_SERVER[‘REMOTE_ADDR’]
e.g. 192.168.1.20
$_SERVER[‘HTTP_USER_AGENT’]
e.g. Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727)

Variables above do exist in both – IIS and Apache (httpd). In order to limit validity of the session, we can also collect the date valid for actual day:

date(‘d.m.Y’)
e.g. ‘31.12.2010’

From selected variables above we will calculate simple hash string which we will use for generating session_id. Session ID is a unique random string automatically generated by PHP. Once we decide what values shall be included into session ID hash, we can collect all values into array:

1 $var[] = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
2 $var[] = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
3 $var[] = date('d.m.Y');

STEP 2 – Calculate hash for session name

From collected variables we can calculate simple hash:

1 $hash = md5(implode('+',$var));

STEP 3 – Initiate the session

Once hash specific for current client calculated, we can set it as the name of current session:

1 session_id = $hash;
2 session_start();

Complete snippet:

01 // collect highly dependale environmental variables
02 $var array();
03 $var[] = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
04 $var[] = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
05 // limit session validity until midnight
06 $var[] = date('d.m.Y');
07 // calculate hash
08 $hash = md5(implode('+',$var));
09 // set session name from calculated hash
10 session_id = 'MySessId'.substr($hash, 0, 5);
11 // start session
12 session_start();
13 ...
TIP:
Similarly, you can use calculated hash for session_name instead of session_id.

Summary

This is a very simple way with negligible performance overhead to minimize risk of injecting your session ID by another user. If such a attacker would use your session ID from another computer, he would most likely use different version of browser or different IP access address and thus your server will automatically start new session for him and will not interact with your session.

Of course, I will not argue, that risk will be eliminated completely, it will only get reduced significantly. If the attacker is able to use browser with exactly the same signature (same version, operating system etc), inject calculated headers, or if he is able to use your computer as proxy gateway – then this approach won’t be much at help. The purpose of this article was to introduce a good programming practice for any serious PHP web application.

Credit 2:- http://www.synet.sk/php/en/160-php-security-auto-protect-against-sessionid-injection

By Testingunderground Posted in New Tagged

Bypass Windows Logon

A quick, simple tutorial on how a hacker can bypass your Windows password using easily available software from the internet.

This video below will show you how to hack windows xp, vista and windows 7

Here also another video, how to do it on Windows 7

Helpful command prompt :-

Please backup file  “sethc.exe” before copy this.  To copy =>  copy cmd.exe to sethc.exe :- ‘sethc.exe’ is a sticky key popup menu (by pressing sticky key – press shift 5x). What it will do is replace it with command prompt so that after pressing shift key 5 times command prompt will be execute instead of sticky popup. Click ‘yes’ after sticky key apear..

To view user =>   net user or  net user User :- to view user account or profile details.

Change user password=> net user User pwd123 :- User is name of user profile or account and pwd123 is the password.

To add user => net user /add User or  net user User /add :- User is  name of user account or profile you wish to add.

To delete user => net user /delete User or net user User /delete  :- User is  name of user account or profile you wish to delete.

Set your User account or profile as Administrator authority=> net localgroup administrators User /add :- User is your user account or profile name you wish to add.

By Testingunderground Posted in New

Dirompak, tetapi tetap berdakwah

Nama Mohammad Sohail kini menjadi sebutan di Amerika. Namanya menjadi sebutan dan mendapat liputan di arus media selepas seorang lelaki cuba merompak kedai Shirley Express iaitu kedai milik Mohammad Sohail di Shirley, New York pada Mei 2010.

Perompak itu masuk dengan memegang tongkat baseball dan menuntut wang. Tetapi Sohail nekad dengan memutuskan untuk menarik keluar senapang. Perompak terkejut dengan tindakan Sohail dan dia terus melutut ke tanah. Sebenarnya senapang itu tidak mempunyai peluru.

Perompak mula menangis seperti budak kecil, mengatakan dia hanya merompak kedai kerana dia tidak punya pekerjaan dan keluarganya sudah tidak mempunyai bekalan makanan. Sohail kasihan selepas mendengar rintihan perompak tersebut

“Ketika saya melihat dia mulai menangis, saya dapat rasakan yang dia terdesak dalam hidupnya sehingga mengambil keputusan untuk mencuri” katanya kepada CNN.

By Testingunderground Posted in New

STORMREADERS

Buku dan produk keluaran terbaru…Sila dapatkan di www.stormreaders.net.my/on9store


TBMJ1035 Majalah Solusi Isu 35 Sihat Tanpa Maksiat
Mix Artist

RM10.00

MJAS0170 Majalah Asuh Isu 170 Operasi Raya
MIX ARTIST

RM3.00

SRGQ1002 Majalah GenQ Isu 02
MIX ARTIST

RM7.00

MJAM1066 Majalah Ana Muslim Isu 66
MIX ARTIST

RM5.00

TBBK1190 – Dari Lubuk Hati Ibu
Norhafizah Musa

RM23.00

IMQD1001 Holy Quran Pen Digital
Rasm Uthmani

RM399.00

KCMJ1003 Fardhu Ain – Ramadan Bulan Tarbiah
Mix Artist

RM12.00

PTSB1090 Ramadan Tetamu yang Dirindui
Abdul Hadi Awang

RM12.00

KWSP1001 Kopiah Waqi Warna Putih (saiz 20 1/2)
Mix Artist

RM80.00

MMSP3003 – Mystormkids 1 subscriber 6 months
MMSC

RM160.00

MMSP3002 – Mystormkids 1 subscriber 1 month
MMSC

RM30.00

MSHS1002 Olive Lotion
Minsyam

RM18.00

SRSP1001 Majalah Kompilasi 3 dalam 1 (H/C)
MIX ARTIST

RM42.00

MS Habbatus Sauda Gold Capsule (Box)
Minsyam

RM144.00

TBBK1105 Ensiklopedia Solat
Dato Hj. Md. Hashim Hj. Yahya

RM100.00

PTSB1055 Indahnya Didikan Awal Anak Cara Islam
Mazidah Muhammad

RM15.00

PTSB1044 Ensiklopedia Sejarah Rasulullah SAW (Boxset)
K.H. Moenawar

RM330.00

TBBK1106 Hadis 40 Imam Nawawi
Haji Zahazan Mohamed

RM23.00

Printer Problem & How To Fix It

Don’t toss your inkjet or laser out the window — you need that printer, after all! Here’s how you can channel your inner tech support rep to repair that which has failed you.

By Jeff BertolucciPCWorld

Printers: Can’t live with them, can’t nuke them. You could always toss a misbehaving inkjet or laser out the window, but where would that leave you? Truth be told, we need our printers, despite their maddening quirks. Here’s a saner idea: Take a deep breath, channel your inner tech support rep, and repair that which has failed you. (Cue sitar.)

We’ve listed the 10 biggest printer annoyances — of course, your Top 10 list may vary — and ways to fix them.

Problem: Printing is too slow.

Solution: Rev up printer performance–and save ink in the process–by reducing print quality for everyday output. While printer settings vary by model, here’s how to switch to draft-printing mode in most Windows apps. Select Print and Properties, and then look for a setting that reduces print quality. With the HP Photosmart 8450, for instance, change the default print quality setting from Normal to Fast Draft (click screen-shot at right). Other speedup suggestions: Print pages from websites without graphics, and add RAM to your printer, if possible. Read “Speed Up Everything” for more tips.

Problem: Ink and/or toner costs too much.  Continue reading

By Testingunderground Posted in New

The Psychology of Success part 2: Belief

One of the most important characteristics you’ll find in successful individuals (especially entrepreneurs) is belief in themselves. It’s no secret, many athletes use it to give them an edge to beat competitors and current billionaires have used it in the lowest moments of their lives as motivation to keep going. A lot of us know the importance of this important trait yet fail to make use of it in our daily lives.

Yes, you can be successful too.   Continue reading

By Testingunderground Posted in New

The Psychology of Success

What is the difference between passion and obsession? For starters, an obsession is usually an act that you are always (and sometimes uncontrollably) preoccupied with. A passion, on the other hand, is a strong love that can be the pathway to a healthy relationship or to a harmful obsession.

It seems that more and more entrepreneurs these days are falling into that first category of obsessing over there work, an act that is detrimentally affecting both their project and social life. While it may have started as a healthy, passionate drive, several factors are now pushing them towards an unhealthy obsession that can often lead to failure instead of success.

While an entrepreneur (or anyone) can take advantage of either their passionate or obsessive feelings to force themselves to work, there are some key differences that should be noted. For starters, obsession can often lead to depression if certain goals are not met. This is very common when entrepreneurs take on too much and are unable to complete tasks, disappointing themselves or others. Being overly obsessive can also be detrimental to a person’s social life and family, as they are constantly preoccupied and easily agitated.    Continue reading

KESAKSIAN DAN KEAJAIBAN JARI JEMARI …..

“Pada hari ini kami tutup mulut mereka; dan berkatalah kepada kami tangan mereka dan memberi kesaksian kaki mereka terhadap apa yang dahulu mereka usahakan.” (QS. 36. Yaasin: 65)

Di antara nikmat Allah yang besar kepada manusia adalah diberikannya tangan dan kaki yang sangat besar manfaat kegunaannya. Di hujung tangan itu ada jari jemari yang memiliki banyak sekali fungsi dan kegunaan. Selain untuk mengambil, meletakkan atau membawa sesuatu bersama telapak tangan jari jemari dapat mengepal, memicit, menggosok, memukul, menonjok, mengepit, memilin, memelintir, meremas, membelai, menusuk, mencengkeram,menunjuk dan lain-lain.

Jari-jemari tangan kita kiri dan kanan masing-masing terdiri dari 5 sehingga semuanya ada 10 dan masing-masing memiliki 4 ruas (kecuali ibu jari = 3 ruas)sehingga jumlah keseluruhannya 38 ruas.

Tahukah anda, jumlah jari jemari anda mengandung keajaiban angka 19 ?   Continue reading

Windows Defender Problem in Vista

Have you experience this problem, Windows Defender error display below..This problem occurs maybe because of malware or by  virus attack which infected windows defender file and your antivirus detected and deleted it.

Windows Defender
—————————
Application failed to initialize: 0x80070006. The handle is invalid.

Error code Windows Defender

Well, thank you Allah and thank also this article from this forum and this blog….I found the solution and it help me….just copy this code below, pasted it into notepad, saved the file as Defender.reg and then merged it. Rebooted and all is well.    Continue reading

Big Bang Theory

The Big Bang Theory

The Big Bang Theory

SIAPA kata al-Quran tidak meliputi bidang sains? Teori Big Bang yang dikemukakan Hubble menemukan bahawa alam semesta ini terjadi berupa gumpalan, kemudian meledak sehingga terjadi berjuta-juta galaksi.

Teori tersebut dikemukakan Hubble pada tahun 1927, dan di dalam al-Quran yang diturunkan kepada Nabi Muhammad s.a.w pada sekitar tahun 600 Masihi lalu telah dinyatakan menerusi surah al-Anbiya´, ayat 30 yang bermaksud: “Dan apakah orang-orang yang kafir tidak mengetahui bahwasanya langit dan bumi itu kedua-duanya nya dahulu adalah suatu yang padu, kemudian Kami pisahkan antara keduanya (dengan kekuatan Kami).“

Ternyata al-Quran tidak dapat disanggah lagi apabila Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud: “Dan daripada air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakah mereka tiada juga beriman? Dan, matahari bergerak pada garis edarnya. Demikian ketetapan Tuhan Yang Maha Kuasa dan Mengetahui.” (Surah Yaasin: 38). 

Bukankah ilmu pengetahuan moden baru menemukan bahawa matahari sebagai pusat peredaran seperti yang baru ditemukan Copernicus pada sekitar abad ke-15?

Continue reading

KURSUS KOMPUTER PEMAHAMAN DAN SELESAIAN TEKNIKAL KESELAMATAN ICT