Empat Pintu Empangan Timah Tasoh Dibuka

Empat pintu Empangan Timah Tasoh dibuka
Berita dari Kangar melaporkan yang Empangan Timah Tasoh mula melepaskan air berikutan kenaikan parasnya akibat hujan berterusan sejak semalam. 

Pengarah Jabatan Pengairan dan Saliran Perlis, Nishad Mohamed Mohd Shaffy, berkata paras air di empangan itu meningkat ke paras 29.34 meter tengah hari tadi berbanding 29.27 meter pada sebelah pagi.

Beliau berkata empat pintu empangan telah dibuka setakat ini bagi mengawal paras air dalam empangan itu.

“Air dari empangan itu mengalir ke Sungai Perlis seterusnya ke laut,” katanya. 

Hujan sesekali lebat masih berlaku di Perlis dan ia dijangka berterusan sehingga esok.

Manakala daripada sumber sahih JPS Perlis diperolehi:
Nasihat hujan lebat dan ribut petir pada peringkat jingga dikeluarkan pada 11:00 pagi 29/03/2011

Hujan sekejap-sekejap kadangkala sederhana yang berlaku di Negeri Perlis dan Kedah dijangka berterusan sehingga Rabu, 30 Mac 2011.

Keadaan ini boleh menyebabkan banjir di kawasan-kawasan berkedudukan rendah dan berdekatan tebing-tebing sungai.

Sementara itu beberapa tempat telah didapati dinaiki air.

Sumber rujukan:

BERNAMA

JPS Perlis
p/s – Adakah sejarah banjir 2010 di Perlis dan Kedah akan berulang? Apa-apa pun, semua perlu berjaga-jaga dan bersiap sedia untuk menghadapi bencana ini.
Advertisements

Dunia Ini Ibarat Permainan – Ustaz Kazim Elias

Ceramah Ustaz Muhammad Kazim Elias bertajuk Dunia Ini Ibarat Permainan.

  • Part 1
  • Part 2
  • Part 3
  • Part 4
  • Part 5
  • Part 6
  • Part 7
By Testingunderground Posted in New

The Future Of Education

In 2004, Salman Khan, a hedge fund analyst, began posting math tutorials on YouTube. Six years later, he has posted more than 2.000 tutorials, which are viewed nearly 100,000 times around the world each day.

Salman Khan is the founder and faculty of the Khan Academy (www.khanacademy.org)– a not-for-profit organization with the mission of providing a free world-class education to anyone, anywhere.  It now consists of self-paced software and, with over 1 million unique students per month, the most-used educational video repository on the Internet (over 30 million lessons delivered to-date).  All 2000+ video tutorials, covering everything from basic addition to advanced calculus, physics, chemistry and biology, have been made by Salman. Continue reading

By Testingunderground Posted in New

The Technology That Enable The Disabled

The Moon – Great gift from Allah

21:33

“Dan Dialah yang telah menciptakan malam dan siang, matahari dan bulan. Masing-masing dari kedua-duanya itu beredar (yasbahun) dalam falaknya.” (Surah al-Anbiya: 33)

Continue reading

Teka Bunyi ERA

Menangi wang tunai hanya dengan meneka bunyi misteri yang AZNIL, RAY & HANIFF akan mainkan setiap hari Isnin hingga Jumaat pada jam 6.50 dan 8.20 pagi!

Jadilah pemanggil terpilih untuk meneka bunyi setengah saat tersebut dalam 60saat untuk membawa pulang wang tunai sebanyak RM100!! Jika tiada sesiapa yang dapat meneka bunyi itu dengan betul, wang tunai dan juga bunyi misteri yang sama akan diulangi di segmen hari berikutan sehingga jawapan yang betul diberikan.

Jangan lepaskan peluang ini untuk menangi wang tunai!!    Talian studio : 03 – 9543 3355

Duit teka bunyi ERA kini dah meningkat ke RM17k++ kan hari nie….adehhhh!!!! banyakkkkkkk tu. Ngan duit tu….mcm2 boleh buat….kalau aku yang dapat teka kan best….

Aku dapat teka dah bunyi apa tu….sure jawapan aku betul punya.Tapi..memang susah nak dapat tembus talian.

Pembayang :
Berat – Jinjing – Angkat – Kadang-kadang – Atur – Mahir – Tradisional  = ? (aku tahu and aku pasti jawapannya…..)

Nak dengar bunyi klik kat sini – Oh! jawapanya angklong rupanya dah ada orang jawab tahniah…kepada pemenangnya

Jualan Terlaris Stormreaders

Buku-buku jualan terlaris dari StormReaders…..Untuk tempahan sila layari http://www.stormreaders.net/on9store

TBBK1097 – Indahnya Hidup Bersyariat
Dato Hj Ismail Kamus

RM55.00  

TBMJ1025 – Majalah Solusi 25 – Mujahadah Melawan Nafsu
MIX ARTIST

RM9.00  

TBMJ1022 – Majalah Solusi 22 – Doa, Mustajab atau Terhijab?
MIX ARTIST

RM9.00  

TBMJ1024 – Majalah Solusi 24 – Panjangkan Usiaku
MIX ARTIST

RM9.00  

TBMJ1027 – Majalah Solusi 27 – Disebalik Pesan Taqwa
MIX ARTIST

RM9.00  

TBBK1107 – Zikir Pagi Petang (Rumi)
Dr. Abd Basit Abdul Rahman

RM4.00  

TBMJ1021 – Majalah Solusi Isu 21- Melebur Takabur
MIX ARTIST

RM9.00  

TBBK1081 – Doa & Zikir Harian
Haji Zahazan Mohamed

RM6.00  

TBMJ1023 – Majalah Solusi 23 – Sejauh mana cinta kita kepada-Nya
MIX ARTIST

RM9.00  

TBMJ1019 – Majalah Solusi Isu 19 – Hikmah Musibah
MIX ARTIST

RM9.00  

TBMJ1005 – Majalah Solusi Isu 5 Edisi Ulang Cetak- Mengurus Nyawa
MIX ARTIST

RM9.00  

TBBK1129 – Al-Mathurat
Al Imam Al Syahid Hasan Al Banna

RM4.00  

TBMJ1020 – Majalah Solusi Isu 20 – Belajar daripada Alam
MIX ARTIST

RM9.00  

TBMJ1018 – Majalah Solusi Isu 18 – Disebalik Iqra
MIX ARTIST

RM9.00  

TBMJ1026 – Majalah Solusi 26 – Apakah nilai anda?
MIX ARTIST

RM9.00  

TBBK1149 – Al-Mathurat (Kecil) – 3 Buah
Ustaz Dr Badrul Amin

RM3.00  

TBMJ1029 – Majalah Solusi 29 – Mencipta Syurga Rumah Tangga
MIX ARTIST

RM9.00  

TBBK1048 – Fomula Solat Sempurna
Ust Zaharuddin Abd Rahman

RM25.90  

TBMJ1028 – Majalah Solusi 28 – Tanpa Akhlak Rosak Ibadah
MIX ARTIST

RM9.00  

TBBK1092 – Tarbiyah Anak-Anak dengan Zikir & Doa
Haji Zahazan Mohamed

RM12.00  

The Arrival Ep1-50 – with malay sub

The Arrival adalah sebuah video pencerahan bagi kita. Video ini akan menceritakan kepada kita dengan gambang tentang bagaimana Fremason organisasi yahudi dunia menjalankan tipu muslihatnya  dan bagaimana perkumpulan iblis iluminati menjalankan rencana kejinya terhadap umat manusia, juga mempersiapkan kedatangan Dajjal laknatullah. Dalam video ini juga akan diceritakan siapa-siapa saja pemimpim dunia yang masuk dalalm perkumpulan iblis ini, bagaimana Holywood dan waldisney digunakan sebagai alat propaganda mereka. Video ini dilengkapi dengan sub melayu. Berikut ini adalah link downloadnya:

The Arrival part01(Ziddu).rar 150MB
The Arrival part02(Ziddu).rar 150MB
The Arrival part03 (Ziddu).rar 150MB
The Arrival part04(Ziddu).rar 150MB
The Arrival part05(Ziddu).rar 150MB
The Arrival part06(Ziddu).rar 150MB
The Arrival part07(Ziddu).rar 150MB
The Arrival part08(Ziddu).rar 150MB
The Arrival part09(Ziddu).rar 150MB
The Arrival part10(Ziddu).rar 61MB

Download all..put in one folder and then, use WinRaR. to unrar@ unzip @ extract it…

Bisfenol A dalam Botol Susu Bayi

Menurut berita di Buletin Utama malam tadi, Menteri Kesihatan DS Liow Tiong Lai umumkan pengharaman botol susu bayi polikarbonat kerana mengandungi bahan kimia ‘Bisphenol A’ (BPA) yg boleh mengganggu fungsi hormon dan saraf bermula 1 Mac 2012.

Sebenarnya fungsi bahan kimia ini diguna utk botol lebih keras dan nampak lutsinar. Yang bahayanya Bisphenol A ni senang terurai pada suhu tinggi atau tercalar pada permukaan botol.   Continue reading

By Testingunderground Posted in Health

Produk terbaru dari Stormreaders

Salam..Inilah produk keluaran terbaru..dari Stormreaders..Sila layari http://www.stormreaders.net/on9store


MJAS165 Pre-Order Majalah Asuh Isu 165
MIX ARTIST

RM3.00  

KPBK1019 Catatan Hujung
Ahmad Lufti Othman

RM20.00  

MJAN1064 Pre-Order Majalah Anis Isu 164
MIX ARTIST

RM7.00  

TBBK1106 Hadis 40 Imam Nawawi
Haji Zahazan Mohamed
Out of Stock
RM23.00  

TBBK1176 Renung-renungkan dan Selamat Beramal
Prof Madya Hj Md Izzudin

RM23.00  

TBBS1003 Kem Bestari Solat – Tahap 1
Sapiah Abdul Wahab
Out of Stock
RM4.90  

KPBK1017 Allah is Calling
Zainudin Hashim

RM18.00  

PCMB1001 Laksamana Haji Muhammad Cheng Ho (Limited Edition)
Ann Wan Seng

RM15.00  

TBMJ1029 – Majalah Solusi 29 – Mencipta Syurga Rumah Tangga
MIX ARTIST

RM9.00  

AMMJ0229 – Majalah Al-Muslimah Bil.229 – Awasi Cerai Tak Beradab!
MIX ARTIST

RM5.50  

HRCD1005 Saujana – Nota Cinta (CD)
Saujana

RM25.90  

MHWS04 Green 3 in 1 (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz

RM34.00  

MHWS03 Blue 3 in 1 (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz

RM34.00  

MHMS02 Red 3 in 1 (Minyak Wangi Lelaki)
Munif Hijjaz

RM34.00  

MHM06 Polo Black (Minyak Wangi Lelaki)
Munif Hijjaz

RM22.00  

GB0103 Edisi Istimewa – Aku Terima Nikahnya
Hasrizal Abdul Jamil

RM55.00  

MMSS1001 – CIQ English (CD)
Kiddie World

RM20.00  

PTSB1030 – Armagedon 2012: Bencana Akhir Zaman
Muhammad Alexander

RM31.50  
Visit http://www.stormreaders.net/d_on9_store best view using I.E 8 and above

Oh! Gempa..Perspektif Rasulullah dan Golongan Salafussoleh.

https://testingunderground.files.wordpress.com/2011/03/gempa_bumi.jpg?w=300Setidaknya dua kali gempa tercatat dalam riwayat hadits Nabi. Yang pertama di Mekah. Dan kedua di Madinah.
 

Pertama, Dalam hadits yang diriwayatkan oleh Tirmidzi, Ibnu Kuzaimah, ad-Daruquthni, dan lainnya dari Utsman bin Affan bahwa dia berkata,

“Apakah kalian tahu Rasulullah pernah berada di atas Gunung Tsabir di Mekah. Bersama beliau; Abu Bakar, Umar dan saya. Tiba-tiba gunung berguncang hingga bebatuannya berjatuhan. Maka Rasulullah menghentakkan kakinya dan berkata: Tenanglah Tsabir! Yang ada di atasmu tidak lain kecuali Nabi, Shiddiq dan dua orang Syahid.”

Kedua, hadits shahih yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim dari Anas bin Malik, dia berkata:

“Nabi naik ke Uhud bersamanya Abu Bakar, Umar dan Utsman. Tiba-tiba gunung berguncang. Maka Nabi menghentakkan kakinya dan berkata: Tenanglah Uhud! Yang ada di atasmu tiada lain kecuali Nabi, Shiddiq dan dua orang syahid.”  Continue reading

By Testingunderground Posted in New

Dunia Hantar Bantuan ke Jepun

GENEVA: Masyarakat antarabangsa mula menghantar pasukan bantuan bencana pada Sabtu untuk membantu Jepun selepas dilanda gempa bumi kuat dan tsunami, manakala Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) pula menghantar satu pasukan untuk membantu mengkoordinasikan tugas-tugas.

“Kami dalam proses menghantar 9 orang pakar yang paling berpengalaman menangani malapetaka. Mereka akan membantu menganggarkan keperluan dan mengkoordinasikan bantuan dengan pihak berkuasa Jepun,” kata Elisabeth Byrs, jurucakap Pejabat PBB mengenai Koordinasi Hal Ehwal Kemanusiaan (OCHA).

Pasukan bantuan bencana PBB termasuk beberapa orang jurucakap Jepun dan seorang pakar alam sekitar, katanya.

Satu letupan memusnahkan bumbung sebuah kilang reaktor nuklear di utara Tokyo, pada Sabtu, mencetuskan kebimbangan tentang peleburan radioaktif yang membahayakan.

Ketua Setiausaha Kabinet Jepun, Yukio Edano memberitahu bahawa satu kebocoran radiasi berlaku di kilang kuasa nuklear Fukushima Daiichi milik Tokyo Elektric Power Co (TEPCO).   Continue reading

Powerful Quake Cause Tsunami in Japan

Tokyo (CNN) — The most powerful earthquake to hit Japan in at least 100 years unleashed walls of water that swept across rice fields, engulfing towns, dragging houses onto highways and tossing cars and boats like toys.

Local media reported at least 32 deaths, with more casualties feared. And the 8.9-magnitude quake, which struck at 2:46 p.m., prompted the U.S. National Weather Service to issue a tsunami warning for at least 20 countries.

The quake’s epicenter was 373 kilometers (231 miles) away from Tokyo, the United States Geological Survey said.

But residents there continued to feel aftershocks hours after the quake. More than 30 aftershocks followed, with the strongest measuring at 7.1.  Continue reading

Kisah Masjid Kobe Jepun

Siri pengeboman daripada 17 Mac sehingga 30 Jun 1945 oleh pesawat pengebom milik Amerika Syarikat, American B-29 telah meranapkan hampir keseluruhan bangunan-bangunan di bandar Kobe. Ekonomi bandar Kobe turut sama runtuh akibat daripada pengeboman besar-besaran Amerika Syarikat tersebut. Kobe yang dahulunya menempatkan kilang industri dan perlabuhan terpenting Jepun telah musnah teruk hanya dalam masa beberapa bulan sahaja.

Dianggarkan bahawa sebanyak 8,841 nyawa penduduk Kobe terkorban samada akibat daripada impak pengeboman dan kebakaran yang dasyhat. Manakala penduduk Kobe yang terselamat pula kehilangan seluruh rumah dan desa penempatan mereka. Dengan kata lain, ia bagaikan padang jarak padang terkukur. Impaknya sungguh dasyhat sehingga novelis kelahiran Jepun, Akiyuki Nosaka mengabadikan nostalgia tersebut dalam novel terkenal karyanya, A Grave of Fireflies.

Namun, tahukah pembaca semua bahawa terdapat sebuah keajaiban yang perlu pembaca ketahui selepas siri pengeboman dasyhat itu berakhir. Apakah keajaiban tersebut?   Continue reading

By Testingunderground Posted in New

DIDATANGI SUAMI YANG TELAH MATI?

Gambar hanyalah sebagai hiasan

Soalan: Ustaz, suami saya telah kembali ke rahmatullah kira-kira tiga bulan yang lalu. Bagaimanapun sejak akhir-akhir ini ada sesuatu yang pelik berlaku pada diri saya, iaitu pada setiap malam arwah mendatangi dan bergaul dengan saya. Kemusykilan saya ;

i) Bolehkah suami yang telah kembali ke rahmatullah, mendatangi semula dan bergaul, sepertimana mereka hidup pada malam-malam hari sebelum kematiannya?

ii) Bolehkah ruh suami saya menziarahi anggota keluarganya, menziarahi rumah atau kampung halamannya?

iii) Apakah benar ruh orang yang sudah meninggal, boleh balik memasuki tubuh anggota keluarganya, seolah-olahnya boleh berinteraksi dengan orang hidup.

Hamimah Abdullah
Banting, Selangor.      Continue reading

By Testingunderground Posted in New

Kontroversi – Adakah Pinjaman Rumah Perbankan Islam Haram?

Katalah salah seorang dari saudara saya Mat datang kepada saya dan meminta bantuan kewangan iaitu pinjaman wang untuk membeli baju sekolah anak-anaknya (yang juga sudah semestinnya saudara saya). Jumlah yang mahu dipinjam adalah sebanyak RM100 dan Mat berjanji akan membayar balik secara ansuran. Terdetik didalam hati saya,“ni boleh buat duit ni, kalau mintak faedah/bunga/riba’ haram jadinya, baik aku ubah sikit”.

Continue reading

By Testingunderground Posted in New

Kisah Benar – Alam Roh

Tanbihul Ghafilin (Peringatan bagi yang lupa)

Dengan nama Allah s.w.t. yang Maha Agung, Maha Pemurah, Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Pengampun dan segala Puji-pujian serta Kebesaran yang selayak dengan Kekuasaan-Nya yang mengandungi Keberkatan, Kelazatan, Kemanisan, Ketenangan dan Ketenteraman yang tidaklah tersembunyi kepada orang yang pernah menyebut nama yang suci itu dan pernah mencintai-Nya buat beberapa lama.

Gambar hanyalah sebagai hiasan

Sabda junjungan Agung kita semua umat Islam Baginda Rasulullah s.a.w: “Ballighu anni walau aayah”(Sampaikanlah apa yang kamu dapat daripadaku walau hanya satu ayat)

Continue reading

By Testingunderground Posted in New

iPad vs iPad 2 which ready on March 2011

Shockingly enough, Apple found plenty of things to tweak and update on its spectacularly successful iPad. Alright, so the screen resolution didn’t improve and we didn’t get that ultra-speedy Thunderbolt connector on board, but the iPad 2 is thinner and lighter while somehow becoming more powerful — a 1GHz dual-core Apple A5 SOC lurks within. Check out our full breakdown of the key spec differences in the chart after the break. It’s great fun, we promise!

P.S. – While you’re poring over these stats, don’t forget that Apple’s decided to slap a $100 price cut on the original iPads, making them eminently more desirable today than they were yesterday.  Continue reading

Pening, muntah, pengsan sebab terlalu lama depan komputer.

Pernah terjadi masa aku keja kat kedai komputer, seorang pelanggan remaja pengsan semasa berkunjung ke situ dengan tiba-tiba sahaja membuatkan semua orang panik dan mengelabah..nasib baik dia hanya pengsan beberapa saat sahaja..namun bunyi kuat semasa dia rebah amat menakutkan .Inilah pengalaman pertama yang pernah aku lihat dengan mata kasar aku sendiri..dimana remaja tersebut dikatakan suka bermain permainan komputer berhari-hari…asyik berkurung dalam bilik tanpa makan dan minum…mukanya pucat macam mayat hidup seperti kurang darah..dan sejak akhir-akhir ini juga ..terdengar beberapa webmaster dan programmer diserang dengan pelbagai jenis penyakit sehingga ada diantaranya begitu kritikal sehingga terpaksa dimasukkan ke wad hospital untuk pemantauan kesihatannya. Malah ada diantaranya telah sampai ke tahap kritikal sehingga diserang penyakit angin ahmar.
By Testingunderground Posted in Health