Lagi gambar Konvo USM 2010

Advertisements

Aku Konvo USM 2010

Alhamdulillah…konvo juga aku akhirnya…..mula2 ingat tak mau nak pi berkonvo maklumlah dah tua..biasalah kata orang. makin tua makin menjadi…lagipon konvo nie agak merumitkan dan renyah sedikit….nak kena siap itu dan ini…terutama pakaian akademik tu…Haha..cerita pasai pakaian tu aku dpt yg elok sikit drp org lain…maklumlah ada org tlg….. TQ Kak Zie.  Seminggu sebelum konvo pi la cari seluar gelap, kasut gelap, baju kot pulak aku pinjam drp member bini aku..TQ Kak Zura. Tut..tut… bapa mertua aku ngan mak mertua aku pon datang nak tgk aku konvo juga. Hai… datang dari Ipoh tu…maka bertambah lah semangat aku nak berkonvo… pada 5 OGOS 2010 at Dewan Tuanku Syed Putra jam 2.30ptg…  Kepada sesiapa nak tengok rakaman video aku konvo streaming klik kat sini ….Maka dengan itu berkonvo lah aku penat juga dibuatnya sampai demam kami sekeluarga…aku, bini, anak2 dan bapa mertuaku….Sabar jelah…

Namun begitu pengalaman konvo kali nie menarik jugaklah dan akan terpahat dalam memori aku yg tinggal 1G lg…

Syukur kepada Allah S.W.T dan selawat serta salam keatas Nabi junjungan S.A.W

Jutaan terima kasih kepada bini aku Siti Nur Faezah dan anak-anak aku yg banyak berkorban sebelum, semasa dan selepas aku menamatkan pengajian juga pada time aku nak berkonvo dengan menyediakan sebaik mungkin pakaianku, makan minumku dan segala-galanya semoga Allah saja yg dapt membalas jasamu yg tak putus asa terhadapku…

Jutaan terima kasih…buat pensyarah-pensyarah, sahabat-sahabat, cikgu-cikgu, tutor-tutor, RO-RO yg sentiasa memberi tunjuk ajar dan didikan semoga anda semua akan bertambah keberkatan rezeki dan umur yg panjang.

Akhir sekali… kepada sesiapa sahaja yg terlibat secara langsung atau tidak langsung sepanjang pengajian aku di Pusat Pengajian Sains Komputer terima kasih banyak2.


Persiapan dan pendaftaran graduan


School aku


Aku dan anak sulung aku Siti Nur Faqihah


Dewan Tuanku Syed Putra tempat berlangsungnya konvo USM 2010

Ayam Organik HPA

AYAM ORGANIK HPA

Written by duniaherbahpa on Feb 26th, 2008 | Filed under: Produk Makanan

aym

Harga Ayam Diturunkan

Syukur kepada Allah yang telah memberikan nikmat kepada kita dimana projek ayam organik tanpa vaksin kini telah berjaya dilaksanakan. Pengeluaran ayam pada satu masa dahulu agak terhenti kini telah dapat di penuhi. Bukan mudah untuk memulakan sesuatu yang baru kerana ia memerlukan keseimbangan dan pembangunan sekata dalam semua aspek yang berkaitan. Jika kita menternak ayam dengan kaedah moden sekarang tanpa mengubah apa yang wajib diubah, tentulah tidak sukar untuk dilaksanakan kerana semua kaedah telah tersedia. Tetapi hari ini kita mulakan dengan sesuatu yang baru bersama wawasan yang baru merentas kebiasaan bisnes yang sedia ada.

Allah izinkan sehinggakan kini kita dapat membuat penawaran yang lebih baik untuk pengguna iaitu harga ayam daripada harga ahli rm 19.00 kepada RM 15.00 tanpa mengubah nilai mata. Skim ini berkuatkuasa serta-merta sehingga masa tertentu. Ayam organik akan dapat diperkenalkan untuk umum terutama bagi mereka yang tidak mampu membeli dengan harga yang mahal. InsyaAllah.

Sumber: Blog Tn Hj Ismail, jawiherbshop.blogspot.com

ayam56

Packaging baru ayam organik HPA

ayam-organik-hpa-v2.PNG

Ayam organik yang diternak sendiri oleh HPA ini dijamin bebas daripada vaksin kerana menggunakan herba sebagai makanannya seperti daun mambu, kunyit dan Tongkat Ali. Tanpa enzim tumbesaran, tanpa vaksin dan di sembelih mengikut tatacara syariah.

===========================================

Artikel Berkaitan Ayam Organik HPA

DAUN MAMBU GANTI VAKSIN

Yang ditunggu sudah tiba!

Umat islam di negara ini tidak lagi perlu berasa was-was apabila menjamu ayam. Tiada lagi ayam cucuk , ayam disuntik dengan vaksin babi atau ayam dicampur dengan daging babi sebelum diedarkan. Ini kerana  HPA Industries Sdn Bhd (HPA) kini melangkah setapak lagi dalam usaha menyediakan produk halal dan suci kepada ummah dengan mengembangkan sayap perniagaan kepada industri penternakan ternakan ayam organik di Kok Klang, Perlis.

Lebih menarik ialah reban ternakan menggunakan teknologi moden dengan dilengkapi sistem pemakanan dan penyejukan yang terkawal secara automatik sepenuhnya. Tujuan dilaksanakan projek ini ialah untuk memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah bagi menyediakan makanan dan pasaran yang halal lagi suci untuk umat islam, terutama dengan laporan ‘tidak enak’ mengenai ayam di pasaran sekarang. Ayam organik atau dipanggil ayam sihat kerana pemakanannya datang dari sumber yang bersih seperti temukut, jagung, serbuk ikan dan sebagainya. Ia benar-benar bebas daripada sebarang makanan yang bercampur dengan bahan kimia. Ayam organik HPA turut diberi makan daun mambu yang cukup baik untuk kesihatan.

Menurut En. Abd Ghani Husein selaku Pengurus Besar R&D, ayam organik ini tidak disuntik apa-apa hormon, vaksin atau antibiotik. Kaedah suntikan itu kini menjadi amalan sebahagian besar penternak, terutama bukan islam supaya ayam mereka cepat besar.

“Makanan ayam organik ini bukannya seperti dedak yang diambil dari kilang, tetapi sumber daripada tumbuh-tumbuhan herba,”katanya. Ayam organik yang sudah terbukti memiliki protein lebih tinggi dari ayam kampung biasa. Kaedah ayam organik ini diberi makan ekstrak herba yang kaya dengan bahan antioksida dan antikanser seperti halia, kunyit , pandan dan lain-lain dan tanpa penggunaan antibiotik, tidak menggunakan hormon, beta agonist dan salbutamol”, kata Abdul Ghani ketika ditemubual. Sementara itu, Pengarah Urusan HPA mengalukan sesiapa yang mempunyai reban untuk bekerjasama menghasilkan ayam organik HPA”.

“Pasaran ayam ini cukup luas. Bekalan kita tidak cukup. Saya harap siapa yang tidak dapat jangan kecewa terus cuba”,katanya yang berhasrat menambah pengeluaran kepada 300,000 ekor ayam organik sehari.

Sumber: http://hpa.com.my/hpanews/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=2

By Testingunderground Posted in HPA, New Tagged