Want To Be A Billionaire Without Loosing Yourself?

REZEKI, JODOH, AJAL & MAUT ?

Keempat-empat perkara tersebut telah Allah suratkan di Loh Mahfuz sejak azali … sejak alam ini belum dicipta.

HAKIKATnya … Janganlah kita bimbang dan khuatir tentang rezeki, jodoh, ajal dan maut. Kerana kesemuanya adalah pasti. TERPULANG kepada kita untuk mempercepatkan dan mempermudahkannya.

Bagaimana ingin mempercepatkan dan mempermudahkannya ?

Bergantung kepada usaha lahiriah mengamalkan sunnah-sunnah yang pernah Rasulullah SAW sabdakan dalam hadis baginda, sambil berdoa kepada Allah SWT.

Bila disebut tentang kekayaan … ianya berhubung kait rapat dengan rezeki yang telah Allah tetapkan bagi kita.

Terpulang kepada kita untuk beramal dan memohon kepada Allah agar rezeki itu dimurahkan, dipermudahkan, dipercepatkan bagi kita.

Continue reading

Windows Defender Problem in Vista

Have you experience this problem, Windows Defender error display below..This problem occurs maybe because of malware or by  virus attack which infected windows defender file and your antivirus detected and deleted it.

Windows Defender
—————————
Application failed to initialize: 0x80070006. The handle is invalid.

Error code Windows Defender

Well, thank you Allah and thank also this article from this forum and this blog….I found the solution and it help me….just copy this code below, pasted it into notepad, saved the file as Defender.reg and then merged it. Rebooted and all is well.    Continue reading

Alert!! Smartphone pictures pose privacy risks

-Video – Smartphone pictures pose privacy risks

Big Bang Theory

The Big Bang Theory

The Big Bang Theory

SIAPA kata al-Quran tidak meliputi bidang sains? Teori Big Bang yang dikemukakan Hubble menemukan bahawa alam semesta ini terjadi berupa gumpalan, kemudian meledak sehingga terjadi berjuta-juta galaksi.

Teori tersebut dikemukakan Hubble pada tahun 1927, dan di dalam al-Quran yang diturunkan kepada Nabi Muhammad s.a.w pada sekitar tahun 600 Masihi lalu telah dinyatakan menerusi surah al-Anbiya´, ayat 30 yang bermaksud: “Dan apakah orang-orang yang kafir tidak mengetahui bahwasanya langit dan bumi itu kedua-duanya nya dahulu adalah suatu yang padu, kemudian Kami pisahkan antara keduanya (dengan kekuatan Kami).“

Ternyata al-Quran tidak dapat disanggah lagi apabila Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud: “Dan daripada air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakah mereka tiada juga beriman? Dan, matahari bergerak pada garis edarnya. Demikian ketetapan Tuhan Yang Maha Kuasa dan Mengetahui.” (Surah Yaasin: 38). 

Bukankah ilmu pengetahuan moden baru menemukan bahawa matahari sebagai pusat peredaran seperti yang baru ditemukan Copernicus pada sekitar abad ke-15?

Continue reading

What is Ath-Thaariq?

Bintang yang cahayanya menembus - LUBANG HITAM  (BLACK HOLE

Bintang yang cahayanya menembus - LUBANG HITAM (BLACK HOLE)

86:1
Demi langit dan “At-Taariq”

86:2
Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia “At-Taariq” itu? -

86:3
(At-Taariq) ialah bintang yang menembusi (sinaran cahayanya);

 (QS. At Thaariq, 86: 1-3)

Apakah itu Ath-Thaariq?   Continue reading

Dapatkan Buku Bimbingan Rohani

Untuk order Buku-Buku Bimbingan Rohani, sila layari http://www.stormreaders.net/on9store.

Please use I.E 8 to view and order


MRBK1012 Hebatnya Al-Quran Jika Kamu Berfikir
Mohd Syamil Mohd Yusuff

RM18.00  

MRBK1013 Bila Zina Menjadi Budaya
Mohd Syamil Mohd Yusuff

RM19.90  

MRBK1014 Inspirasi Menuju Jalan Sempurna
Muhammad Ibrahim Salim

RM29.90  

MRBK1032 Asmaul Husna : Atas Nama-Mu Aku Merintih
Dr. Wan Maseri

RM12.00  

MRBK1035 Aku Nikah Akan Dikau
Dr Engku Ahmad Zaki

RM19.90  

MRBK1038 Penyucian Jiwa
Zuridan Mohd Daud

RM18.00  

MRBK1039 Fiqih Islam Wa Adilatuhu – Jld 1
Prof. Dr. Wahbah Az-Zuhaili

RM90.00  

MRBK1040 Fiqih Islam Wa Adillatuhu – Jld 2
Prof. Dr. Wahbah Az-Zuhaili

RM90.00  

PTSB1021 – Ratib Kekasih Allah
Ahmad Hasan Nazam

RM21.00  

PTSB1026 – Travelog Haji + VCD (Edisi Kemas Kini)
Muhd Kamil Ibrahim
Out of Stock
RM29.00  

PTSB1046 Ilmu Hikmah
Muhammad Hassan Basri

RM11.00  

PTSB1051 Mengapa Rasulullah Tidak Pernah Sakit
Dr. Adi Hashman

RM19.90  

SET R Koleksi Remeh Temeh Tentang…
MIX ARTIST

RM250.30  

TBBK1016 – Jin Dan Hakikat Pengubatan
Dato Hj Ismail Kamus

RM34.90  

TBBK1019 – Remeh Temeh Tentang Solat
Ust Mohd Nidzam Abd Kadir

RM16.90  

TBBK1025 – Remeh Temeh Tentang Zakat
Ust Mohd Nidzam Abd Kadir

RM16.90  

TBBK1036 – Panduan Membaca Yasin, Tahlil & Doa
Telaga Biru Sdn Bhd

RM5.90  

TBBK1048 – Fomula Solat Sempurna
Ust Zaharuddin Abd Rahman

RM25.90  

TBBK1051 – Remeh Temeh Tentang Isu Semasa
Ust Mohd Nidzam Abd Kadir

RM16.90  

TBBK1053 – Remeh Temeh Muamalat
Ust Mohd Nidzam Abd Kadir

RM19.90  

Continue reading

KURSUS KOMPUTER PEMAHAMAN DAN SELESAIAN TEKNIKAL KESELAMATAN ICT

Petua Mendapat Ilmu yang Banyak dan Berkat

ü Perkara paling asas sebelum, semasa dan selepas menuntut ilmu, NIAT YANG IKHLAS. Niat tersebut mestilah:
- Ilmu dituntut kerana Allah bukan kerana duniawi.
- Niat belajar untuk mengeluarkan diri daripada kelompok mereka yang jahil
- Niat untuk menyebarkan ilmu yang ada itu dan memanfaatkannya dengan membantu masyarakat.
ü Jauhi maksiat yang menggelapkan hati
ü Tuntut ilmu di mana pun kita berada.ilmu bukan je di sekolah tapi rumah, pejabat,masjid dan banyak lagi.
ü Ibn Abbas di Tanya: bagaimana kamu perolehi ilmu yang banyak? Maka beliau menjawab; dengan banyak bertanya. Manakala imam Abu hanifah pula manjadi alim kerana banyak berbincang dan berdebat.  Continue reading
By Administrator Posted in New

Primax 95 Xtra – Petronas New Petrol

KUALA LUMPUR: Petronas Dagangan Bhd has launched its latest RON 95 petrol – Primax 95 Xtra – which was previously known as the Mystery Fuel in the several blind tests that has been proven to offer better engine performance and fuel economy.

While being a much improved product, Primax 95 Xtra which is now available in over 950 Petronas service stations nationwide is still sold at the same regulated price of RON 95 fuel at RM1.90 per litre.

pett-(1).jpg

Primax 95 Xtra, whose development is inspired by Formula 1 technology, features a combination of advanced combustion improver and friction modifier to produce efficient combustion and reduce internal friction to extract maximum work for every drop of fuel burned.

In addition, the new synthetic detergent used in the fuel also provides a superior edge in cleaning the engine and maintaining its cleanliness for optimum performance.

The new fuel was launched by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak at the Twin Towers Live Concert held in conjunction with the Malaysian GP.  Continue reading

Telur Tiruan


Awasi telur tiruan di pasaran

Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) menasihatkan pengguna di Malaysia supaya berhati-hati ketika membeli telur kerana terdapat telur tiruan dijual di pasaran.

Pagi ini, seorang pengguna datang ke pejabat CAP bersama sedulang telur yang agak luar biasa bentuknya. Menurut beliau, apabila dimasak, telur itu tidak berbau seperti telur biasa dan tidak mempunyai sebarang rasa. Oleh kerana beliau berasa ragu-ragu dengan kandungan telur yang dibelinya itu, beliau membawa telur-telur tersebut ke pejabat CAP dan terus membuat aduan mengenainya.  Continue reading

Dapatkan Novel-Novel Islamik

Untuk order novel-novel Islamik Solusi silalah layari http://www.stormreaders.net/on9store. Please use I.E 8 to view and order


GB0067 – Dingin Salju Indiana
Nurulsham Saidin
RM19.50  

GB0069 – Perindu Pelangi
Siti Munirah A. Rashid
RM19.00  

GB0070 – Stanza Cinta
Nurull Halawati
RM19.50  

GB0076 – Sinergi
Hilal Asyraf
RM23.00  

GB0094 – Di Sini Kami Berteduh
Nurulsham Saidin
RM18.00  

HRPB1004 Cinta & Rona Kinanah
MIX ARTIST
RM19.90  

MRBK1007 La Tahzan Kerana Cinta
Najla Mahfuzh
RM19.90  

MRBK1008 La Tahzan Kerana Jodoh
Najla Mahfuzh
RM18.00  

MRBK1009 La Tahzan Gadisku
Najla Mahfuzh
RM18.00  

MRBK1017 Cinta Adam dan Hawa
Normala Kari
RM20.00  

MRBK1033 Dairi Sufi
Siti Munazakiah
RM15.90  

PTSB1003 – Abu Ubaidah: Penakluk Parsi
Abdul Latip Talib
RM27.90  

PTSB1009 – Hulagu Khan: Khabar Hitam Dari Timur
Abdul Latip Talib
RM24.00  

PTSB1010 – Ikramah: Penentang Jadi Pembela
Abdul Latip Talib
RM22.90 

PTSB1011 – Imam Hanafi: Pendebat Kebenaran
Abdul Latip Talib
RM24.00  

PTSB1012 – Imam Maliki: Pengarang Kebenaran
Abdul Latip Talib
RM24.00 

PTSB1013 – Imam Syafie: Pejuang Kebenaran
Abdul Latip Talib
RM24.00  

PTSB1014 – Khalid: Memburu Syahid
Abdul Latip Talib
RM32.90  

PTSB1022 – Salahudin Ayubi: Penakluk Jerusalem
Abdul Latip Talib
RM26.90  

PTSB1024 – Tok Janggut
Abdul Latip Talib
RM20.00 

PTSB1025 – Travelog Cinta Abadi
Roza Roslan

RM19.90 

PTSB1027 – Umar Al-Khattab: Reformis Dunia Islam
Abdul Latip Talib

RM26.90  

PTSB1028 – Uthman Affan: Pengumpul Al-Quran
Abdul Latip Talib

RM24.00  

PTSB1035 – Kuntum Cinta Di TAman Syurga
Thoyba Mursyidah

RM17.00  

TBBK1009 – Tentang Cinta
Pahrol Mohd Juoi

RM25.90  

TBBK1049 – Tautan Hati
Fatimah Syarha Mohd Noordin

RM29.90 

TBBK1072 – Syabab Musafir Kasih
Fatimah Syarha Mohd Noordin

RM22.90  

TBBK1087 – Rindu Andalusia
Rawda Ashour

RM23.00  

TBBK1098 – Travelog Seorang Dai
Ust Abdul Rahman Mohamed

RM20.00 

TBBK1101 – Terasing
Hilal Asyraf

RM20.00  

TBBK1111 – Pemilik Cintaku
Fatimah Syarha Mohd Noordin

RM12.00  

TBBK1112 – Nota hati Seorang Lelaki
Pahrol Mohd Juoi

RM20.00 

TBBK1114 – Rona-Rona Cinta Damascus
Nor Syila Warni

RM23.00  

TBBK1115 – Cinta Ain Naqilah
Siti Nur Atirah

RM20.00 

TBBK1119 – Cinta Granada
Rawda Ashour

RM23.00 

TBBK1125 – Sesejuk Maaf
Atikah Ghazali

RM17.00 

TBBK1130 – Lorong kematian
Geidurrahman Al Mishry 

RM23.00 


TBBK1135 – Melodi Hati
Iwan Reaz 

RM20.00  


TBBK1136 – Himpunan Cerpen Tawajjuh Cinta
Juwairiah Md Jamil 

RM12.00  


TBBK1138 – Denyut Kasih Medik
Dr. Farhan Hadi 

RM23.00  


TBBK1143 – Tragedi Cinta Taj Mahal
Aneesah Aliyyah
RM19.50  
RM17.00 

Majalah Muslimah, Anis, Asuh dan Solusi

Untuk order majalah-majalah Muslimah, Anis, Asuh dan Solusi silalah layari http://www.stormreaders.net/on9store Please use I.E 8 to view and order

AMMJ0228 Majalah Al-Muslimah Bil.228 – Stress Melampau Bawa Padah!
MIX ARTIST
RM5.50  
AMMJ0229 Majalah Al-Muslimah Bil.229 – Awasi Cerai Tak Beradab!
MIX ARTIST
RM5.50 
AMMJ0230 Majalah Al-Muslimah Bil.230 – Dakwah Hanya Milik Ulama
MIX ARTIST
RM5.50  
MJAN0163 Majalah Anis Isu 163 – Sedekah Itu Sahabat
MIX ARTIST
RM7.00 
MJAN0164 Majalah Anis Isu 164 – Zikir Pendinding Diri
MIX ARTIST
RM7.00 
MJAS0164 Majalah Asuh Isu 164 – Erat Kasih Sayang
MIX ARTIST
RM3.00 
MJAS0165 Majalah Asuh Isu 165 – Menggapai Impian
MIX ARTIST
RM3.00 
TBMJ1005 – Majalah Solusi Isu 5 Edisi Ulang Cetak- Mengurus Nyawa
MIX ARTIST
RM9.00 

TBMJ1018 – Majalah Solusi Isu 18 – Disebalik Iqra
MIX ARTIST
RM9.00  

TBMJ1019 – Majalah Solusi Isu 19 – Hikmah Musibah
MIX ARTIST
RM9.00 

TBMJ1020 – Majalah Solusi Isu 20 – Belajar daripada Alam
MIX ARTIST
RM9.00  

TBMJ1021 – Majalah Solusi Isu 21- Melebur Takabur
MIX ARTIST
RM9.00 

TBMJ1023 – Majalah Solusi 23 – Sejauh mana cinta kita kepada-Nya
MIX ARTIST
RM9.00  

TBMJ1024 – Majalah Solusi 24 – Panjangkan Usiaku
MIX ARTIST
RM9.00 

TBMJ1025 – Majalah Solusi 25 – Mujahadah Melawan Nafsu
MIX ARTIST
RM9.00  

TBMJ1026 – Majalah Solusi 26 – Apakah nilai anda?
MIX ARTIST
RM9.00  

TBMJ1027 – Majalah Solusi 27 – Disebalik Pesan Taqwa
MIX ARTIST
RM9.00  

TBMJ1028 – Majalah Solusi 28 – Tanpa Akhlak Rosak Ibadah
MIX ARTIST
RM9.00  

TBMJ1029 – Majalah Solusi 29 – Mencipta Syurga Rumah Tangga
MIX ARTIST
RM9.00 

TBMJ1030 – Majalah Solusi 30 – Memburu Kemanisan Iman
MIX ARTIST
RM9.00 
By Administrator Posted in New

Minyak Wangi Munif Hijjaz Untuk Wanita

Order your perfumes for her just visit http://www.stormreaders.net/on9store. Use only Internet Explorer 8 and above to view and order

MHW01 Midnight Fantasy (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz
RM22.00  
MHW02 Apple Blossom (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz
RM22.00 
MHW03 Euphoria (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz
RM22.00 
MHW04 Midnight Poison (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz
RM22.00 
MHW05 Amor Amor (Minyak Wangi Wanita)Munif Hijjaz
RM22.00 
MHW06 Jadore (Minyak Wangi Wanita)Munif Hijjaz
RM22.00 
MHW07 Pleasure (Minyak Wangi Wanita)Munif Hijjaz
RM22.00  
MHW08 Women Boss (Minyak Wangi Wanita)Munif Hijjaz
RM22.00  
MHW09 Live (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz
RM22.00 
MHW10 Miracle (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz
RM22.00 
MHW11 Heires (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz
RM22.00 
MHW12 Romance (Minyak Wangi Wanita)
Munif Hijjaz
RM22.00 
MHWS01 Orange 3 in 1 (Minyak Wangi Wanita) 

  • Munif Hijjaz
    RM34.00 

    MHWS02 Pink 3 in 1 (Minyak Wangi Wanita) 

  • Munif Hijjaz
    RM34.00 

    MHWS03 Blue 3 in 1 (Minyak Wangi Wanita) 

  • Munif Hijjaz
    RM34.00  

    MHWS04 Green 3 in 1 (Minyak Wangi Wanita) 

    Munif Hijjaz
    RM34.00 

    Dapatkan Minyak Wangi Munif Hijjaz ( lelaki )

    Untuk Order Online sila layari http://www.stormreaders.net/on9store. Use I.E 8 or above to view and order.

    MHM01 CK One (Minyak Wangi Lelaki)
    Munif Hijjaz

    RM22.00  
    MHM02 Allure (Minyak Wangi Lelaki)
    Munif Hijjaz

    RM22.00  
    MHM03 Desire Red (Minyak Wangi Lelaki)
    Munif Hijjaz

    RM22.00  
    MHM04 Acqua Di Gio (Minyak Wangi Lelaki)
    Munif Hijjaz

    RM22.00  
    MHM05 Energise (Minyak Wangi Lelaki)
    Munif Hijjaz

    RM22.00  
    MHM06 Polo Black (Minyak Wangi Lelaki)
    Munif Hijjaz
    Out of Stock
    RM22.00  
    MHMS01 Purple 3 in 1 (Minyak Wangi Lelaki)
    Munif Hijjaz
     

  • Set 1 – Purple (Desire Red, Polo Black, One Million)
  • RM34.00  

     

    MHMS02 Red 3 in 1 (Minyak Wangi Lelaki)
    Munif Hijjaz  

    Set 2 – Red (Energise, Acqua Di Gio, Ferrari Red)

    RM34.00  

    Empat Pintu Empangan Timah Tasoh Dibuka

    Empat pintu Empangan Timah Tasoh dibuka
    Berita dari Kangar melaporkan yang Empangan Timah Tasoh mula melepaskan air berikutan kenaikan parasnya akibat hujan berterusan sejak semalam. 

    Pengarah Jabatan Pengairan dan Saliran Perlis, Nishad Mohamed Mohd Shaffy, berkata paras air di empangan itu meningkat ke paras 29.34 meter tengah hari tadi berbanding 29.27 meter pada sebelah pagi.

    Beliau berkata empat pintu empangan telah dibuka setakat ini bagi mengawal paras air dalam empangan itu.

    “Air dari empangan itu mengalir ke Sungai Perlis seterusnya ke laut,” katanya. 

    Hujan sesekali lebat masih berlaku di Perlis dan ia dijangka berterusan sehingga esok.

    Manakala daripada sumber sahih JPS Perlis diperolehi:
    Nasihat hujan lebat dan ribut petir pada peringkat jingga dikeluarkan pada 11:00 pagi 29/03/2011

    Hujan sekejap-sekejap kadangkala sederhana yang berlaku di Negeri Perlis dan Kedah dijangka berterusan sehingga Rabu, 30 Mac 2011.

    Keadaan ini boleh menyebabkan banjir di kawasan-kawasan berkedudukan rendah dan berdekatan tebing-tebing sungai.

    Sementara itu beberapa tempat telah didapati dinaiki air.

    Sumber rujukan:

    BERNAMA

    JPS Perlis
    p/s – Adakah sejarah banjir 2010 di Perlis dan Kedah akan berulang? Apa-apa pun, semua perlu berjaga-jaga dan bersiap sedia untuk menghadapi bencana ini.

    Dunia Ini Ibarat Permainan – Ustaz Kazim Elias

    Ceramah Ustaz Muhammad Kazim Elias bertajuk Dunia Ini Ibarat Permainan.

    • Part 1
    • Part 2
    • Part 3
    • Part 4
    • Part 5
    • Part 6
    • Part 7
    By Administrator Posted in New

    The Future Of Education

    In 2004, Salman Khan, a hedge fund analyst, began posting math tutorials on YouTube. Six years later, he has posted more than 2.000 tutorials, which are viewed nearly 100,000 times around the world each day.

    Salman Khan is the founder and faculty of the Khan Academy (www.khanacademy.org)– a not-for-profit organization with the mission of providing a free world-class education to anyone, anywhere.  It now consists of self-paced software and, with over 1 million unique students per month, the most-used educational video repository on the Internet (over 30 million lessons delivered to-date).  All 2000+ video tutorials, covering everything from basic addition to advanced calculus, physics, chemistry and biology, have been made by Salman. Continue reading

    By Administrator Posted in New

    The Technology That Enable The Disabled

    The Moon – Great gift from Allah

    21:33

    “Dan Dialah yang telah menciptakan malam dan siang, matahari dan bulan. Masing-masing dari kedua-duanya itu beredar (yasbahun) dalam falaknya.” (Surah al-Anbiya: 33)

    Continue reading

    Teka Bunyi ERA

    Menangi wang tunai hanya dengan meneka bunyi misteri yang AZNIL, RAY & HANIFF akan mainkan setiap hari Isnin hingga Jumaat pada jam 6.50 dan 8.20 pagi!

    Jadilah pemanggil terpilih untuk meneka bunyi setengah saat tersebut dalam 60saat untuk membawa pulang wang tunai sebanyak RM100!! Jika tiada sesiapa yang dapat meneka bunyi itu dengan betul, wang tunai dan juga bunyi misteri yang sama akan diulangi di segmen hari berikutan sehingga jawapan yang betul diberikan.

    Jangan lepaskan peluang ini untuk menangi wang tunai!!    Talian studio : 03 – 9543 3355

    Duit teka bunyi ERA kini dah meningkat ke RM17k++ kan hari nie….adehhhh!!!! banyakkkkkkk tu. Ngan duit tu….mcm2 boleh buat….kalau aku yang dapat teka kan best….

    Aku dapat teka dah bunyi apa tu….sure jawapan aku betul punya.Tapi..memang susah nak dapat tembus talian.

    Pembayang :
    Berat – Jinjing – Angkat – Kadang-kadang – Atur – Mahir – Tradisional  = ? (aku tahu and aku pasti jawapannya…..)

    Nak dengar bunyi klik kat sini – Oh! jawapanya angklong rupanya dah ada orang jawab tahniah…kepada pemenangnya